21. yüzyılda Türkiye`de mücevhere yönelik reklam fotoğraflarının teknik ve estetik açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Takı geçmiş çağlardan itibaren halk arasında değer verilen ve kendisinden sağ-lık, güç, kötülüklerden korunma, güzellik vb. vermesi beklenen bir eşya olmuştur. Takıların üretimi ve sergilenmesi çağlar içinde gelişme göstermiştir. Günümüzde bir takı yapımında bir çok değerli ya da az değerli metal ve taşlar kullanılmaktadır. Takı halk arasında insanların kendilerine özendiklerini ya da değer verdiklerini gösteren sembolik bir değere de sahiptir. Özellikle değerli taş ve madenlerden üretilmiş takıla-rın halen bir meta olarak büyük değerleri bulunmaktadır. Takı ürünlerinin bu yaygın kullanımına paralel olarak ve resim ve fotoğrafın gelişmesi ile birlikte bu ürünlerin halk arasında resimlerinin ya da fotoğrafların da yayılması söz konusudur. Bu resim ve fotoğraflar takı ürünlerine yönelik ilgiyi artırmakta ve onları reklam faydası bekle-nen görsel bir materyale dönüştürmektedir. Bu eserde dünya tarihindeki önemli me-deniyetlerin ve daha sonra modern dönem Avrupa ve Türkiye'sine ait bir çok esere ait resim ve reklam fotoğraflar ele alınmış ve teknik ve estetik açılardan incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Takı, Ürün Fotoğrafı, Reklam, Fotoğraf. From ancient times on jewelry has become an object which was valued by the public with the expectations that jewellery would provide health, power, prevention from evil, beauty etc. The production and exhibition of jewellery has shown deve-lopment throughout historical ages. Today, precious and ordinary metals and stones are being used in the production of jewellery. Jewellery, among the public, has a va-lue in that it shows that the public emulate and esteem themselves. Especially those jewellery which are produced from precious and valued metal and stones as a com-modity have high value. Along this widespread use of jewellery products and with the development and innovation of painting and photography their pictures have been spread among the public. These paintings and photographs increase the interest in jewellery products turns them into a material from which advertisment benefit is expected. In this study, the paintings and commercial photographies from the impor-tant historical civilizations and modern Europe and Turkey are treated and investiga-ted in technical and aestethical aspects. Keywords: Jewellery, Product Photography, Commercial, Photography.
Collections