Show simple item record

dc.contributor.advisorSözüer, Zehra Doğan
dc.contributor.authorAyyildiz, Serkan Özer
dc.date.accessioned2020-12-04T15:03:01Z
dc.date.available2020-12-04T15:03:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-08-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90111
dc.description.abstractTakı geçmiş çağlardan itibaren halk arasında değer verilen ve kendisinden sağ-lık, güç, kötülüklerden korunma, güzellik vb. vermesi beklenen bir eşya olmuştur. Takıların üretimi ve sergilenmesi çağlar içinde gelişme göstermiştir. Günümüzde bir takı yapımında bir çok değerli ya da az değerli metal ve taşlar kullanılmaktadır. Takı halk arasında insanların kendilerine özendiklerini ya da değer verdiklerini gösteren sembolik bir değere de sahiptir. Özellikle değerli taş ve madenlerden üretilmiş takıla-rın halen bir meta olarak büyük değerleri bulunmaktadır. Takı ürünlerinin bu yaygın kullanımına paralel olarak ve resim ve fotoğrafın gelişmesi ile birlikte bu ürünlerin halk arasında resimlerinin ya da fotoğrafların da yayılması söz konusudur. Bu resim ve fotoğraflar takı ürünlerine yönelik ilgiyi artırmakta ve onları reklam faydası bekle-nen görsel bir materyale dönüştürmektedir. Bu eserde dünya tarihindeki önemli me-deniyetlerin ve daha sonra modern dönem Avrupa ve Türkiye'sine ait bir çok esere ait resim ve reklam fotoğraflar ele alınmış ve teknik ve estetik açılardan incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Takı, Ürün Fotoğrafı, Reklam, Fotoğraf.
dc.description.abstractFrom ancient times on jewelry has become an object which was valued by the public with the expectations that jewellery would provide health, power, prevention from evil, beauty etc. The production and exhibition of jewellery has shown deve-lopment throughout historical ages. Today, precious and ordinary metals and stones are being used in the production of jewellery. Jewellery, among the public, has a va-lue in that it shows that the public emulate and esteem themselves. Especially those jewellery which are produced from precious and valued metal and stones as a com-modity have high value. Along this widespread use of jewellery products and with the development and innovation of painting and photography their pictures have been spread among the public. These paintings and photographs increase the interest in jewellery products turns them into a material from which advertisment benefit is expected. In this study, the paintings and commercial photographies from the impor-tant historical civilizations and modern Europe and Turkey are treated and investiga-ted in technical and aestethical aspects. Keywords: Jewellery, Product Photography, Commercial, Photography.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.title21. yüzyılda Türkiye`de mücevhere yönelik reklam fotoğraflarının teknik ve estetik açıdan incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of commercial photography regarding jewellery in technical and aesthetical terms in Turkey in the 21st century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-07
dc.contributor.departmentFotoğraf ve Video Anasanat Dalı
dc.subject.ytmTurkish photography art
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmJewel
dc.subject.ytm21. century
dc.subject.ytmPhotography techniques
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmAdvertisement photography
dc.identifier.yokid10198289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512545
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess