Reklamlı SMS modeliyle çalışan web tabanlı mobil pazarlama uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, gün geçtikçe kullanımı artan mobil pazarlama uygulamaları ele alınmış ve tercih edilen bir yöntem olan reklamlı kısa mesaj modeli konusunda iyileştirme fırsatları araştırılmıştır.Çalışmaya mobil pazarlama ve metotları ile günümüzde en yaygın mobil pazarlama kanalı olan kısa mesaj (SMS) teknolojisinin incelenmesiyle başlanmış, bu modeli benimseyen web sitesi örneklerine yer verilmiştir.İncelemenin sonunda reklamlı kısa mesaj modeli kullanılarak geliştirilen web tabanlı mobil pazarlama uygulaması hakkında bilgi verilmiş, firma ve son kullanıcılara sağlanan faydalara değinilmiş, öneriler ile çalışma sonuçlandırılmıştır. Öneriler oluşturulurken, örnek sitelerin incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler, son kullanıcıların tercihlerinin belirlenmesi amacıyla yorumlanmıştır. Son kullanıcıların demografik bilgileri toplanarak reklam kampanyası oluşturulurken hedef kitle belirlemede kullanılabilmesi sağlanmıştır. Web uygulamalarının imkânları kullanılarak, sponsorların yatırımlarının karşılığında elde edecekleri reklam gösterim sayılarının arttırılması amaçlanmıştır. iIn this thesis, rapidly growing mobile marketing methodologies have been analyzed and improvement opportunities of a popular marketing strategy, Sponsored Short Message Service (SMS), have been researched in-depth.This research has firstly focused on analysis of mobile marketing strategies and most widely used marketing method, SMS technologies. Examples of existing websites which are designed to offer such service have been listed in this thesis.Having analyzed the existing systems, a web based mobile marketing application has been developed and the application?s benefits for both business users and the service provider have been explained. The study has then been finalized by making suggestions for the improvement of the system. In order to define the end users? preferences, information gained from analysis of the sample websites has been interpreted. End users? demographic information has been collected to determine the target consumers for the advertisement campaign. Increasing the number of the sponsors? advertisement appearances has been intended by using web applications? facilities.
Collections