Show simple item record

dc.contributor.advisorBal, Yüksel
dc.contributor.authorŞenyuva, Burak
dc.date.accessioned2020-12-04T14:30:44Z
dc.date.available2020-12-04T14:30:44Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89235
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, gün geçtikçe kullanımı artan mobil pazarlama uygulamaları ele alınmış ve tercih edilen bir yöntem olan reklamlı kısa mesaj modeli konusunda iyileştirme fırsatları araştırılmıştır.Çalışmaya mobil pazarlama ve metotları ile günümüzde en yaygın mobil pazarlama kanalı olan kısa mesaj (SMS) teknolojisinin incelenmesiyle başlanmış, bu modeli benimseyen web sitesi örneklerine yer verilmiştir.İncelemenin sonunda reklamlı kısa mesaj modeli kullanılarak geliştirilen web tabanlı mobil pazarlama uygulaması hakkında bilgi verilmiş, firma ve son kullanıcılara sağlanan faydalara değinilmiş, öneriler ile çalışma sonuçlandırılmıştır. Öneriler oluşturulurken, örnek sitelerin incelenmesi sonucunda elde edilen bilgiler, son kullanıcıların tercihlerinin belirlenmesi amacıyla yorumlanmıştır. Son kullanıcıların demografik bilgileri toplanarak reklam kampanyası oluşturulurken hedef kitle belirlemede kullanılabilmesi sağlanmıştır. Web uygulamalarının imkânları kullanılarak, sponsorların yatırımlarının karşılığında elde edecekleri reklam gösterim sayılarının arttırılması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractiIn this thesis, rapidly growing mobile marketing methodologies have been analyzed and improvement opportunities of a popular marketing strategy, Sponsored Short Message Service (SMS), have been researched in-depth.This research has firstly focused on analysis of mobile marketing strategies and most widely used marketing method, SMS technologies. Examples of existing websites which are designed to offer such service have been listed in this thesis.Having analyzed the existing systems, a web based mobile marketing application has been developed and the application?s benefits for both business users and the service provider have been explained. The study has then been finalized by making suggestions for the improvement of the system. In order to define the end users? preferences, information gained from analysis of the sample websites has been interpreted. End users? demographic information has been collected to determine the target consumers for the advertisement campaign. Increasing the number of the sponsors? advertisement appearances has been intended by using web applications? facilities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleReklamlı SMS modeliyle çalışan web tabanlı mobil pazarlama uygulaması
dc.title.alternativeA web based mobile marketing application that works with sponsored SMS model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmMobile advertising
dc.subject.ytmShort message
dc.identifier.yokid359025
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266107
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess