Süpermarketlerin iç mekan organizasyonu bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Süpermarketlerin geçmişten günümüze, ilk ortaya çıkışlarından itibaren irdeleyen bu çalışmanın birinci bölümünde kapsam, amaç ve yöntem belirlenmiştir. İkinci bölümde alışveriş eylemi ve ona bağlı olarak ortaya çıkan alışveriş mekanlarının genel tarihçesi incelenmiştir. Alış veriş mekanları ve gelişimi üzerine durulmuştur. Tasarım ve tasarımı etkileyen faktörlerin önemi incelenmiştir.Üçüncü bölümde, süpermarketlerin tasarımları ve tasarımları etkileyen ele alınarak süpermarketler işlevsel ve mekansal kurgularına göre tipolojik açıdan sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Planlama, renkler , tasarımı etkileyen ekipmanlar ,aydınlatma ,akustik gibi faktörler incelenmiştir.Anahtar kelimeler: Alışveriş, alışveriş merkezi, ticaret, mekan, sınıflandırma In the first chapter , purpose and method have been determined in the first part of this study which examines the supermarkets from the past to the present day.In the second part, the general history of shopping activity and the shopping spaces that have emerged due to it is examined. It focuses on shopping spaces and development. The factors affecting design and design have been examined.In the third chapter, supermarkets were tried to be typologically classified according to their functional and spatial constructs, taking into consideration the influences of the designs and designs of supermarkets. Factors such as planning, colors, equipment affecting design, lighting, acoustics have been examined.Keywords: Shopping, Shopping center, trade, space, classification
Collections