Show simple item record

dc.contributor.advisorYararel Doğan, Bilge
dc.contributor.authorZorca, Muhammed Sinan
dc.date.accessioned2020-12-04T14:24:13Z
dc.date.available2020-12-04T14:24:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/89026
dc.description.abstractSüpermarketlerin geçmişten günümüze, ilk ortaya çıkışlarından itibaren irdeleyen bu çalışmanın birinci bölümünde kapsam, amaç ve yöntem belirlenmiştir. İkinci bölümde alışveriş eylemi ve ona bağlı olarak ortaya çıkan alışveriş mekanlarının genel tarihçesi incelenmiştir. Alış veriş mekanları ve gelişimi üzerine durulmuştur. Tasarım ve tasarımı etkileyen faktörlerin önemi incelenmiştir.Üçüncü bölümde, süpermarketlerin tasarımları ve tasarımları etkileyen ele alınarak süpermarketler işlevsel ve mekansal kurgularına göre tipolojik açıdan sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Planlama, renkler , tasarımı etkileyen ekipmanlar ,aydınlatma ,akustik gibi faktörler incelenmiştir.Anahtar kelimeler: Alışveriş, alışveriş merkezi, ticaret, mekan, sınıflandırma
dc.description.abstractIn the first chapter , purpose and method have been determined in the first part of this study which examines the supermarkets from the past to the present day.In the second part, the general history of shopping activity and the shopping spaces that have emerged due to it is examined. It focuses on shopping spaces and development. The factors affecting design and design have been examined.In the third chapter, supermarkets were tried to be typologically classified according to their functional and spatial constructs, taking into consideration the influences of the designs and designs of supermarkets. Factors such as planning, colors, equipment affecting design, lighting, acoustics have been examined.Keywords: Shopping, Shopping center, trade, space, classificationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleSüpermarketlerin iç mekan organizasyonu bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of supermarkets in terms of indoors arrangements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-14
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpace planning
dc.subject.ytmInterior architecture
dc.subject.ytmArchitectural planning
dc.identifier.yokid10151042
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468074
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess