Tüketicilerin otomobil markalarına yönelik tercihlerinin analizi: Gümüşhane ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otomobil satın alma davranışı tüketicilerin yaşamındaki en büyük ve önemliharcamalardan biridir. Bu çalışma, tüketicilerin otomobil markalarına olan mevcut markasadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerininöngörülmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, `Markov Zinciri Analizi` yöntemikullanılmıştır. Araştırma, toplamda 347 denek üzerinde yapılmıştır. Araştırmasonucunda, genelde satın alma sayısında bir düşüş olmasına rağmen, BMW, LADA veTOFAŞ markalarının artış gösterdiği, AUDİ, KİA ve PROTON markalarının ise yerindesaydığı, CITROEN, FİAT, FORD, HONDA, MAZDA, PEUGUOT, RENAULT veSKODA markalarının ise düşüş gösterdikleri anlaşılmıştır. Bayan katılımcılar baştaVOLKSWAGEN (VW), RENAULT ve PEUGUOT olmak üzere markaları tercihederlerken, erkek katılımcılar ise başlıca TOFAŞ, RENAULT, FİAT ve FORDmarkalarını tercih etmektedirler. Düşük gelirli katılımcılar en fazla TOFAŞ veRENAULT markalarını, orta gelir grubundakiler en fazla TOFAŞ, RENAULT ve FİATve FORD markalarını, üst gelir grubundakiler ise VW, TOYOTA, SKODA, OPEL,NİSSAN, HONDA ve CİTROEN markalarını tercih etmektedirler. Katılımcıların enyüksek marka bağlılığını AUDİ, MERCEDES ve OPEL markalarına gösterdikleribulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Otomotiv Sektörü, Tüketici Davranışları, Markov ZinciriAnalizi, Marka, Marka Sadakati. Car purchasing behaviour is one of the largest and most important expenditures inthe life of the consumers. This study is intended to find out the existing brand loyalty ofthe consumers to car brands and to predict the future brand preferences of them. In thestudy, `Markov Chain Analysis` method was used. The study was conducted on 347respondents. As a result, although there is a decrease in the number of purchases, it isunderstood that at the BMW, LADA and TOFAŞ brands there is an increase, while thereis a stagnation at the AUDI, KIA and PROTON brands and a decrease at the CITROEN,FIAT, FORD, HONDA, MAZDA, PEUGUOT, RENAULT and SKODA brands in thecurrent purchases of participants.It is understood that while VW, RENAULT, PEUGUOT brands are mostlypreferred by female participants, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD brands arepreferred by the male participants. It is also found in this study that while TOFAŞ andRENAULT brands are mostly preferred by low-income participants, TOFAŞ,RENAULT, FIAT and FORD brands are mostly preferred by the middle incomeparticipants and VOLKSWAGEN (VW), TOYOTA, SKODA, OPEL, NISSAN,HONDA and Citroen brands are mostly preferred by the high income participants.Finally, the highest brand loyalty of the participants were found to AUDI,MERCEDES and OPEL brands.Key Words: Automotive Sector, Consumer Behaviour, Markov Chain Analysis,Brand, Brand Loyalty.
Collections