SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
Kırâât-i aşere bağlamında idğâm olgusu
(ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kur'an- Kerim milyonlarca mü'min tarafından tilavet edilen metni Arapça olan bir kitaptır. Kuran metninin telaffuz açısından herhangi bir Arapça metinden farkı olmasa da kendine ait hususiyetlerinin olduğu bir ... -
İşletmelerde finansal başarısızlığın makine öğrenme yöntemleri ve Altman Z-skoru ile tahmin edilmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bir ülkede faaliyette bulunan firmaların hem kendi varlıklarını devam ettirebilmeleri hem de ülke ekonomisine sağlayacakları faydalar son derece önemlidir. Dünya ekonomilerin küreselleşmesi ve bunu sonucunda dünyada oluşan ... -
Türkiye'de kadın istihdamının sektörel ve bölgesel analizi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bir ülkenin en önemli gelişmişlik göstergeleri arasında kadın istihdamı ve işgücü verileri yer almaktadır. Gelişmiş ülkelerde kadınların işgücüne katılım oranları yüksek olurken, az gelişmiş ülkelerde ve gelişmekte olan ... -
İşsizlik ve üçüz açık
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)İşsizlik dünya genelinde birçok ülkenin karşı karşıya kaldığı makroekonomik sorunlardan biridir. Bu nedenle oldukça önem arz eden ciddi bir ekonomik sorundur. İşsizlik, gelişmişlik düzeylerine göre her ülkede farklı ... -
Alevilik ve Bektaşilikte nübüvvet-velayet ilişkisi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Orta-Asya'da konar göçer olarak yaşayan Türkler, gök tanrı denilen tek tanrı inancına mensuplardı. Arapların da tek Allah'a inanmaları, Abbasi yönetimimin ılımlı İslam politikaları, Talas Savaşı'nda Türklerin ... -
Elektronik hizmet ortamının marka değerine etkisinde ağızdan ağıza iletişimin aracı ve düzenleyici etkileri
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance tarafından 2021 yılında yayınlanan en güçlü küresel markalar arasında Amazon, Tmall gibi elektronik ticaret perakende markaları yer almaktadır. Bu bağlamda çalışma elektronik ... -
Influencer (nüfuz) pazarlamasında tüketici satın alma niyetini etkileyen faktörler: Sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı; genç nüfus arasında popüler olan Influencer (Nüfuz) pazarlamasında Sosyal Medya kullanıcılarını etkileyen satın alma faktörlerini belirleyip, tüketicilerin satın alma gerçekleştirirken nelere dikkat ... -
Bireylerin finansal sağlık skorlarının belirlenmesi: Gümüşhane ili pilot uygulaması
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Finans kavramı kelime anlamı olarak para, para türevleri, mali işler gibi anlamlara gelmektedir. Fakat pratikte şirketlerin kişilerin fonları şartları uygun hale getirerek sağlanması ve verimli bir şekilde değerlendirilmesiyle ... -
3PL firma seçimi ve rota minimizasyonuna yönelik bir model önerisi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada iki ana bölümden oluşan bir uygulama modeli ile 3PL firma seçimi ve Rota minimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın ilk bölümde; Karadeniz Bölgesi'nde gıda sektöründe faaliyet gösteren bir işletme ... -
Takım düzeyindeki paradoksal liderlik tarzının takımın stres seviyesine etkisinde yöneticinin politik desteği ve politik isteğinin düzenleyici rolü
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada, taşımacılık sektöründeki bazı illerde (Ankara, Erzincan, Sivas, İstanbul, İzmir) faaliyet gösteren yönetici ve çalışanlar arasında süregelen çalışma örgüsünde paradoksal liderliğin, politik destek ve politik ... -
Sivil havacılık öğrencilerinin mesleğe bakış açıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi'nde bir alan araştırması
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bireysel taşımacılık işlemleri açısından önemli bir yeri bulunan sivil havacılık sektörü, her geçen gün gelişmekte ve büyümektedir. Dolayısıyla her zamankinden daha çok, bu alanda nitelikli eğitimlere ve personellere ihtiyaç ... -
Coğrafi bilgi sistemi tabanlı ekonomik ve finansal risk analizi: Avrupa ve Orta Asya örneği
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı; ICRG rating kuruluşunun belirlediği ekonomik ve finansal riski oluşturan her bir faktörü farklı bir sınıflandırma tekniği kullanarak risk sınıflandırması yapmak ve bu sınıflandırmaya göre ülkerin tematik ... -
Kurum yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile çalışanların kuruma ve yöneticilerine olan sadakatlerinin imrenme ve kıskançlık davranışları moderatörlüğünde akademik başarı çabaları üzerindeki olası etkilerinin incelenmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Akademisyenlerin akademik başarı çabalarını etkileyebilecek birçok faktör söz konusudur. Çalışmada, yöneticilerin etik liderlik davranışı, akademisyenlerin kurumlarına ve yöneticilerine olan sadakati ile çalışma arkadaşlarını ... -
İş-aile ve aile-iş çatışmasının duygusal tükenmeye etkisinde stresin aracı, işkoliklik ve uyku probleminin düzenleyici etkisi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırma Türkiye'nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren bankacılık sektöründe çalışanlar ve hastanelerdeki sağlık çalışanlarından (doktor,hemşire,sağlık personeli) oluşmaktadır.Ayrıca işkolikliğin evlilik yaşam ... -
Türkiye'de coğrafi bilgi sistemi tabanlı yatırım teşvik politikalarının oluşturulması
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)SAĞLAMYÜREK TAŞDEMİR, Seda. Türkiye'de Coğrafi Bilgi Sistemi Tabanlı Yatırım Teşvik Politikalarının Oluşturulması, Doktora Tezi, 2021, (XV+188)Teşvikler, ekonomi politikalarının yürütülmesinde en önemli araçlardandır. ... -
Bireylerin sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Rize ilinde bir uygulama
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlık bireylerin yaşamlarına etki eden önemli okuryazarlık çeşitlerindendir. Bu araştırmanın amacı bireylerin sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlılık düzeylerini incelemek, ... -
Ekolojik ayak izini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir yapısal model önerisi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İnsanların üretim ve tüketim faaliyetleri sonucunda dünya üzerinde bıraktığı olumsuz etkinin her geçen gün artması ile birlikte çevre sorunlarının oluşması kaçınılmaz hale gelmiştir. Hızla artan nüfus, gelişen teknoloji, ... -
Gelen pazarlamanın ağızdan ağıza pazarlama, marka bilinirliği ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Geleneksel pazarlama teknikleri teknoloji ile birlikte giderek artan dijital pazarlama için yetersiz kalmıştır. Dijital pazarlama işletmelere yeni fırsatlar sunarken yeni tekniklerin uygulanmasını da gerekli kılmıştır. Bu ... -
Bankaların Kredi Kalitesi, Kredi Büyümesi ve Sosyal Sermaye İlişkisi: Türk Bankacılık Sektörü Örneği
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, gelişmekte olan Türkiye'de sosyal sermayenin bankaların kredi genişleme stratejisine ve kredi kalitesine herhangi bir etkisinin olup olmadığını ve bu etkinin hangi yönlü olduğunu ortaya koymaktır. ... -
İşletmelerin üretim maliyetlerinin firma verimliliği üzerindeki etkisinde üretim kayıplarının rolü: Denizli ili tekstil sektöründe bir uygulama
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, işletmelerin üretim maliyetlerinin verimlilik üzerindeki etkisinde üretim kayıplarının rolünü belirlemektir. Alt amaçları ise öncelikle üretim kayıplarının üretim maliyetleri üzerindeki daha sonra ...