Öğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesinde öğretmen adaylarına mesleki beceri ve deneyimler kazandırmayı amaçlayan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin, öğretmen adayları açısından etkililiğini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini, 2013- 2014 eğitim- öğretim yılının bahar yarıyılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 225 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmak üzere 57 maddeden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular üzerinde istatiksel analiz olarak basit korelasyon, aritmetik ortalama, manova, anova, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Uygulanan anketten elde edilen bulgular incelendiğinde, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri arasında ( ,592) oranında pozitif yönde yüksek değer korelasyonel bir ilişki ortaya çıkmıştır. Ayrıca bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini önemli gördüklerini fakat bu derslerin uygulanma süresini yeterli bulmadıkları ulaşılan sonuçlardan bazılarıdır. Yapılan bu çalışma ile iler ki yıllarda işlenecek olan uygulama derslerinin daha verimli hale nasıl getirilebileceği konusu aydınlatılmaya çalışılmıştır. The aim of this study is to determine the effectiveness of School Experience and Teaching Practice courses which aim to give pre-service teachers professional skills and experiences. Sample survey includes 225 prospective teachers who have studied in faculty of education of Giresun University in spring semester of 2013-14. Scanning method is used in this survey. As a data collection tool, a test including 57 items is formed. For the statistical analyses of the data the following tests are used: simple correlation, arithmetic average, manova, anova, frequencies and percentages. According to the results, the School Experience and Teaching Practice courses have positive correlation in high value of (,592). Furthermore, when we examined the findings of the survey, prospective teachers give importance school experience and teaching practice courses but the duration of these courses are inadequate for them in implementation. In this study it is tried to demonstrate how it could be more effective the courses which will be applied in the years ahead.
Collections