Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğirmençay, Şerif Ali
dc.contributor.authorKasap, Gonca
dc.date.accessioned2020-12-04T13:50:54Z
dc.date.available2020-12-04T13:50:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88062
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hizmet öncesinde öğretmen adaylarına mesleki beceri ve deneyimler kazandırmayı amaçlayan Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin, öğretmen adayları açısından etkililiğini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini, 2013- 2014 eğitim- öğretim yılının bahar yarıyılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 225 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmak üzere 57 maddeden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular üzerinde istatiksel analiz olarak basit korelasyon, aritmetik ortalama, manova, anova, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Uygulanan anketten elde edilen bulgular incelendiğinde, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri arasında ( ,592) oranında pozitif yönde yüksek değer korelasyonel bir ilişki ortaya çıkmıştır. Ayrıca bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini önemli gördüklerini fakat bu derslerin uygulanma süresini yeterli bulmadıkları ulaşılan sonuçlardan bazılarıdır. Yapılan bu çalışma ile iler ki yıllarda işlenecek olan uygulama derslerinin daha verimli hale nasıl getirilebileceği konusu aydınlatılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effectiveness of School Experience and Teaching Practice courses which aim to give pre-service teachers professional skills and experiences. Sample survey includes 225 prospective teachers who have studied in faculty of education of Giresun University in spring semester of 2013-14. Scanning method is used in this survey. As a data collection tool, a test including 57 items is formed. For the statistical analyses of the data the following tests are used: simple correlation, arithmetic average, manova, anova, frequencies and percentages. According to the results, the School Experience and Teaching Practice courses have positive correlation in high value of (,592). Furthermore, when we examined the findings of the survey, prospective teachers give importance school experience and teaching practice courses but the duration of these courses are inadequate for them in implementation. In this study it is tried to demonstrate how it could be more effective the courses which will be applied in the years ahead.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeTo be determined prospective teachers' views about the classes of school experi̇ence and teachi̇ng practi̇ce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10088626
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415484
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess