Browsing TEZLER by Title
Now showing items 326-345 of 394
-
Takyimu nazariyyati juynboll havle`l-hadisi`n-nebevi(تقييم نظريات جونبل حول الحديث النبوي)
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-07)Sünnet, İslam'da ikinci temel kaynaktır. Bu nedenle İslam literatüründe hadisle ilgili çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Hadis, İslam üzerine çalışma yapan Batılı bilim insanlarının da dikkatini çekmiş ve bu alanda ... -
Takım düzeyindeki paradoksal liderlik tarzının takımın stres seviyesine etkisinde yöneticinin politik desteği ve politik isteğinin düzenleyici rolü
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Araştırmada, taşımacılık sektöründeki bazı illerde (Ankara, Erzincan, Sivas, İstanbul, İzmir) faaliyet gösteren yönetici ve çalışanlar arasında süregelen çalışma örgüsünde paradoksal liderliğin, politik destek ve politik ... -
Tasavvuf ekseninde Sezai Karakoç`un Hızır`la Kırk Saat şiirinin analizi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-19)Tasavvuf `İslâm'ın ruh hayatı ve İslâm Peygamber'inin şahsında temsil ettiği manevi otoritenin müesseseleşmiş ve günümüze kadar yaygınlaşarak gelmiş halidir.` İslâm dini ve düşüncesi içinde önemli bir yere sahip ... -
Tasavvuf literatüründe Etvâr-ı Seb`a ve Harîrîzâde`nin Fecru`l-Esmâ ve Subhu`l-Müsemmâ adlı risalesi,
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-17)Harîrîzâde Muhammed Kemâleddin, 19. yüzyılda Osmanlı Devleti'nin başkenti İstanbul'da yaşamış ve kısa ömrüne rağmen geriye 40 civarında eser bırakmış velûd bir müelliftir. Câmi'u't-turuk bir şahsiyet ... -
Tasavvuf`ta feyz kavramı
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Feyz kelimesi sözlükte akmak, taşmak ve bolluk gibi anlamları ifade eder. Tasavvuf terimi olarak ise daha çok kulun çabası olmaksızın kalbe gelen bilgi, manevî hâl anlamında kullanılmaktadır. Tecellî, vârid, ilham gibi ... -
Televizyon reklamlarında kullanılan korku çekiciliğine yönelik dikkatin nörobilimsel yöntemler ile ölçümlenmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-30)Reklam pahalı bir iletişim çalışmasıdır ve büyük bütçeler gerektirmektedir. Özellikle de televizyon reklamları prodüksiyonun profesyonelleşmesinden dolayı pahalı olmaktadır. Ayrıca medya satın alma maliyetleri de devamlı ... -
Televizyon reklamlarında kültürel ve dini göstergelerin kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan dönemi reklamlarının göstergebilimsel analizi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-17)[ERDOĞDU, Sultan, Zeynep]. Televizyon Reklamlarında Kültürel ve Dini Göstergelerin Kullanımı: 2010-2017 Coca-Cola Ramazan Dönemi Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi, Yüksek Lisans Tezi, 2018, (XVI + 118).Bir topluma ... -
Toplam kalite yönetiminin işletme performansına etkisi: Lojistik sektöründe bir uygulama
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİTOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMAEmine YILMAZ2014-XV+ 89 sayfaGünümüzde işletmeler küresel rekabetin, bu rekabet sonucu ortaya çıkan yeni ... -
Toplumun afet risk algısı ve afete hazırlıklı olma durumu: Kocaeli ili örneği
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-29)Afetler tarih boyunca dünyanın her yerinde çok yüksek oranda can ve mal kayıplarının yaşanmasına neden olmuşlardır. Afetleri en az zararla atlatmanın en etkili yolu hazırlık ve zarar azaltma çalışmalarının düzenli ve planlı ... -
Trabzon ilindeki kamu çalışanlarının sığınaklar konusundaki farkındalığı
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-28)İlerleyen zaman içerisinde dünyada teknolojinin gelişmesi hayat düzenini değiştirmekte, insan hayatı üzerinde olumlu ve olumsuz birçok etki bırakmaktadır. Özellikle geçmişten günümüze artan doğal ve teknolojik afetler bunun ... -
Trabzon ilinin Sürmene ilçesinde halkın afet profili: Farkındalık ve hazırlık seviyelerinin belirlenmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-16)Bu çalışma, Trabzon ilinin Sürmene ilçesinde yaşayan bireylerin afet profili ve farkındalığını belirlemek amacıyla kesitsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Veriler anket formu kullanılarak toplanmıştır. Ankette yer alan ... -
Turizm işletmelerinde mantar yönetim yaklaşımı ve örgütsel bağlılığın değerlendirilmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-12)Mantar yönetim yaklaşımı (Mushroom Management) özellikle son zamanlarda literatürde yeni yeni bahsedilmekte olan bir yönetim yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, yönetim literatüründe, yöneticilerin genellikle ellerindeki bilgi ve ... -
Turizm sektöründe hizmet hatası telafi stratejileri, hizmet kalitesi algısı ve kurumsal imaj algısı arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İşletmelerin yaşanan yoğun rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirebilmeleri için değişen müşteri isteklerini karşılayabilmeleri gerekmektedir. Bu amaçla işletmelerin, müşteriler için önemli olan hizmet kalitesi, ... -
Turizm sektöründe sosyal medya dolandırıcılığına yönelik algıların değerlendirilmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-12)Ülkeler, şehirler ve işletmeler için önemli bir ekonomik faaliyet olarak görülen turizm, teknolojik gelişmelerden fazlasıyla etkilenmektedir. Bu çerçevede çoğunlukla teknolojik gelişmelerin turizm sektörüne katkısından ... -
Tüketiciden tüketiciye elektronik ticarette (C2C) çevrimiçi ikinci el ürün satın alma motivasyonlarının sürdürülebilir tüketim davranışı ve çevrimiçi tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Uzun bir geçmişe sahip olan ikinci el ürünler, son yıllarda daha popüler hale gelmiş ve tüketiciler tarafından daha çok satın alınmaya başlanmıştır. İlk başlarda fiziki olarak bit pazarları, spotçu çarşıları, açık arttırma ... -
Tüketicilerin elektronik hizmet kalitesi algılamaları: Bireysel internet bankacılığı müşterileri üzerine bir uygulama
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİTÜKETİCİLERİN ELEKTRONİK HİZMET KALİTESİ ALGILAMALARI: BİREYSEL İNTERNET BANKACILIĞI MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMAGökhan KARADİREK2014, XV + 143 sayfa. İnternet bankacılığı, bankalara ve bankaların ... -
Tüketicilerin otomobil markalarına yönelik tercihlerinin analizi: Gümüşhane ili örneği
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Otomobil satın alma davranışı tüketicilerin yaşamındaki en büyük ve önemliharcamalardan biridir. Bu çalışma, tüketicilerin otomobil markalarına olan mevcut markasadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki ... -
Tüketicilerin satın alma davranışlarında marka sadakati, marka imajı ve kalite algılamaları: Beyaz eşya sektöründe bir uygulama
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-12)Günümüz rekabet ortamında firmaların rakiplerinden öne geçebilmeleri, böylece piyasa payının önemli bölümünü ele geçirerek hayatta kalabilmeleri güçlü bir marka oluşturabilmelerine bağlıdır. Çünkü markalaşma ve güçlü bir ... -
Tüketicilerin sosyal medya reklamlarına yönelik satın alma davranışlarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-18)İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya, işletmeler tarafından rakiplerinden ayrışmak ve doğrudan hedef kitleye ulaşmak için bir reklam aracı ... -
Tüketim kültürü perspektifinde ihtiyacın değişen anlamı: Marka 2.0`ın ihtiyacın yeniden anlamlandırılmasındaki rolü üzerine bir araştırma
(GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-27)İnsanoğlu var olduğu günden bu yana sonsuzdan gelip sonsuza giden bir evrende; düşünen, anlam üreten ve çevresinde karşılaştığı hemen her şeyi anlamlandırabilen bir yapı içerisinde varlığını devam ettirmektedir. Anlamlandırmak ...