Sosyoekonomik açıdan eğitimde fırsat eşitliği: Giresun örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son 15 yılda (1998-2013) ülkemizdeki eğitim sistemi birden çok kez köklüdeğişikliklere uğramıştır. Özellikle değişen sınav sistemlerine paralel olarak sözkonusu sınavlarda başarı sağlamak amacıyla okulda alınan eğitimin tek başına yeterliolup olmayacağı tartışılmaya başlamıştır. Bu durum gerek öğrencileri gereksevelilerini ilgili sınavlarda başarı sağlamak amacıyla okul dışında da (dershaneler, vb)farklı eğitim kurumları arayışına yönlendirmiştir.Bu arayış sonucunda öğrencilerin bir bölümü eğitimleri amacıyla okul dışındafarklı yönlerde harcamalar yapmaya başlamıştır. Başta okul dışında yapılanharcamalar olmak üzere, birtakım etmenler öğrenciler arasında fırsat eşitsizliğine yolaçmaktadır.Bu araştırmanın amacı istatistiksel yöntemler kullanılarak Türkiye'de Giresunilinde öğrenciler arasında sosyoekonomik açıdan fırsat eşitsizliğinin olup olmadığınıortaya koymak ve bu fırsat eşitsizliğinin boyutlarını açıklayarak, eşitsizliğingiderilmesine yönelik önerileri tartışmaktır. Educational system in Turkey changed in various ways lass 15 years(1998-2013). It has been started to argue that education which has given in the public schools is not sufficient to gain succecc in general exams. This situation directed both students and parent for search another educational institution. Some of the students started to spend some money for educational institutions other than public schools to gain success in general exams. This fact cracked down the equal opuurtunıty between students.In this study the aim is to investigate equal opuurtunity status in Giresun,Turkey.
Collections