Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Satılmış Kemal
dc.contributor.authorYaşar, Mustafa Malkoç
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:55Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87811
dc.description.abstractSon 15 yılda (1998-2013) ülkemizdeki eğitim sistemi birden çok kez köklüdeğişikliklere uğramıştır. Özellikle değişen sınav sistemlerine paralel olarak sözkonusu sınavlarda başarı sağlamak amacıyla okulda alınan eğitimin tek başına yeterliolup olmayacağı tartışılmaya başlamıştır. Bu durum gerek öğrencileri gereksevelilerini ilgili sınavlarda başarı sağlamak amacıyla okul dışında da (dershaneler, vb)farklı eğitim kurumları arayışına yönlendirmiştir.Bu arayış sonucunda öğrencilerin bir bölümü eğitimleri amacıyla okul dışındafarklı yönlerde harcamalar yapmaya başlamıştır. Başta okul dışında yapılanharcamalar olmak üzere, birtakım etmenler öğrenciler arasında fırsat eşitsizliğine yolaçmaktadır.Bu araştırmanın amacı istatistiksel yöntemler kullanılarak Türkiye'de Giresunilinde öğrenciler arasında sosyoekonomik açıdan fırsat eşitsizliğinin olup olmadığınıortaya koymak ve bu fırsat eşitsizliğinin boyutlarını açıklayarak, eşitsizliğingiderilmesine yönelik önerileri tartışmaktır.
dc.description.abstractEducational system in Turkey changed in various ways lass 15 years(1998-2013). It has been started to argue that education which has given in the public schools is not sufficient to gain succecc in general exams. This situation directed both students and parent for search another educational institution. Some of the students started to spend some money for educational institutions other than public schools to gain success in general exams. This fact cracked down the equal opuurtunıty between students.In this study the aim is to investigate equal opuurtunity status in Giresun,Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyoekonomik açıdan eğitimde fırsat eşitliği: Giresun örneği
dc.title.alternativeEqual opuurtunity in education from socioeconomic perspective: The case of Giresun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpportunity equality
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmSocio-economics
dc.subject.ytmSocio-economic characteristies
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmGiresun
dc.identifier.yokid10024136
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358215
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess