6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafî kavramları algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Bayburt örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan `Yeryüzünde Yaşam` ünitesinde geçen coğrafî kavramları öğrencilerin algılama düzeylerini belirlemek ve sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmektir. Ancak çalışmadaki temel amaç bu kavram yanılgıların giderilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmenlerinin, öğrencilerinin yeryüzünde yaşam ünitesindeki coğrafî kavramları anlama yeterliliklerinden ve kavram yanılgılarından haberdar olup olmadıklarını da ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler 2012–2013 eğitim-öğretim yılında, Bayburt İli'nin sosyoekonomik düzeyleri açısından farklılık gösteren 4 ortaokulunda 165 6. sınıf öğrencisi ve il merkezinde görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilen çalışma sonucunda elde edilmiştir.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde giriş ve araştırmanın problemleri, II. Bölümde araştırmanın kuramsal temelleri ve ilgili araştırmalar, III. Bölümde yöntem, IV. Bölümde bulgular ve yorumlar, V. Bölümde sonuç, tartışma ve öneriler şeklinde hazırlanmıştır. The main objective of this thesis, 6. secondary grade social studies program `Life In The World` unit, determine the level of detection of the geographical concepts students and they have to identify misconceptions. But the main objective study this concept is to provide recommendations for the elimination of misconceptions.However, teachers of social studies,students to understand the concepts of life ın the world competencies geographical unit and the alsoaimed to reveal whether they are aware of misconceptions.The researchused in this study in the academic year 2012-2013, the province of Bayburt differ in terms of socio-economic levels of the 4 secondary school165 6 grader and was conducted with 15 social studies teachers in the province of.The research is comrised of five parts. In the I. Part introduction and the problems of the study, in the II. Part theoretical basis of the study and related studies, in the III. Part the method of the study, in the IV. Part finding and comment, in the V. Part results, discussion andsuggestions are prepared.
Collections