Show simple item record

dc.contributor.advisorSever, Ramazan
dc.contributor.authorBitlisli, Nagehan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:45Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87806
dc.description.abstractBu tezin amacı, ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan `Yeryüzünde Yaşam` ünitesinde geçen coğrafî kavramları öğrencilerin algılama düzeylerini belirlemek ve sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmektir. Ancak çalışmadaki temel amaç bu kavram yanılgıların giderilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmenlerinin, öğrencilerinin yeryüzünde yaşam ünitesindeki coğrafî kavramları anlama yeterliliklerinden ve kavram yanılgılarından haberdar olup olmadıklarını da ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler 2012–2013 eğitim-öğretim yılında, Bayburt İli'nin sosyoekonomik düzeyleri açısından farklılık gösteren 4 ortaokulunda 165 6. sınıf öğrencisi ve il merkezinde görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilen çalışma sonucunda elde edilmiştir.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I. Bölümde giriş ve araştırmanın problemleri, II. Bölümde araştırmanın kuramsal temelleri ve ilgili araştırmalar, III. Bölümde yöntem, IV. Bölümde bulgular ve yorumlar, V. Bölümde sonuç, tartışma ve öneriler şeklinde hazırlanmıştır.
dc.description.abstractThe main objective of this thesis, 6. secondary grade social studies program `Life In The World` unit, determine the level of detection of the geographical concepts students and they have to identify misconceptions. But the main objective study this concept is to provide recommendations for the elimination of misconceptions.However, teachers of social studies,students to understand the concepts of life ın the world competencies geographical unit and the alsoaimed to reveal whether they are aware of misconceptions.The researchused in this study in the academic year 2012-2013, the province of Bayburt differ in terms of socio-economic levels of the 4 secondary school165 6 grader and was conducted with 15 social studies teachers in the province of.The research is comrised of five parts. In the I. Part introduction and the problems of the study, in the II. Part theoretical basis of the study and related studies, in the III. Part the method of the study, in the IV. Part finding and comment, in the V. Part results, discussion andsuggestions are prepared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafî kavramları algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Bayburt örneği)
dc.title.alternative6 th grade primary school students' understanding level and misconceptions in the unit of li̇fe in the world (Bayburt example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmConcept to perceive
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmGeographic concepts
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10024634
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358226
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess