Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmenli, Mehmet
dc.contributor.authorGüngör, Emre Burak
dc.date.accessioned2020-12-04T13:40:44Z
dc.date.available2020-12-04T13:40:44Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87774
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı,Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları ve müzelerden eğitim alanında yararlanma durumlarınıntespit edilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini Erzurum ilindeki Sosyal Bilgiler öğretmenleri, örneklemini ise Erzurum ilinde görev yapan toplam 104 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler `SPSS for Windows 22.0` istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin büyük bir kısmının müzelere ilgi duydukları ve bireysel olarak müze ziyaretleri gerçekleştirdikleri görülmektedir. Ancak bunun yanında öğretmenlerin öğrencileri ile birlikte müze gezisi düzenleme oranının düşük olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaklaşık beşte birinin müzelerde nasıl öğretim yapılacağı ile ilgili olarak hizmet-içi eğitime katıldıkları tespit edilmiştir.Ayrıca lisans mezunu Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, lisansüstü mezunu Sosyal Bilgiler öğretmenlerine göre müze gezilerine ilişkin bürokratik işlemlerden daha fazla şikâyet ettikleri ve okul idarecilerinin müze gezilerine olan olumsuz tutumlarından daha fazla etkilendikleritespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine museum habit of social studies teachers and utilization situation from museums in the field of education. The research has been executed in general survey model and survey form which is developed by researcher, has been used as data collection tool. The social studies teachers in Erzurum compose accessible universe of the research and total 124 social studies teachers, who work in Erzurum, compose sample of the research. The obtained results have been analyzed with statistic package software ''SPSS for Windows 22.0''.As a result of the research; it is seen that most of the teachers are interested in museum visit and they visit museums individualistically but besides this, the rate of teachers arranging museum visit with pupils is low. It has been determined that one fifth of the teachers have participated in service training about how to teach at museums. Besides; it has been determined that bachelor teachers complain much more about red tape related to museum visits than the teachers who have postgraduate's degreeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları: Erzurum ili örneği
dc.title.alternativeMuseum habits of social studies teachers: An example of Erzurum city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmMuseum education
dc.identifier.yokid10055955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423553
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess