Cumhuriyetten günümüze inkılap tarihi öğretiminde Atatürk imajı (1943-2017)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Cumhuriyetten günümüze kadar gelinen süreç (1943-2017) içerisinde ortaöğretimde okutulan inkılap tarihi ders kitaplarında verilen Atatürk imajı konusu ele alınmıştır. Bu çalışma; Giriş, İlgili Literatür (Geçmişten Günümüze İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Dünü, Bugünü, bu dersin içeriği, İmaj ve Lider İmajı,Genel Olarak Atatürk ve İmajları), Yöntem, Bulgular ve Yorum (Atatürk İmajlarının İnkılap Tarihi Ders Kitaplarına Göre Dağılımı), Sonuç ve Öneriler olmak üzere beş bölümden meydana gelmiştir. Bu çalışmada; Atatürk sonrası dönemde (1943-2017) öğrenime alınan ortaöğretim kurumlarında okutulan İnkılap Tarihi ders kitaplarında cumhuriyetten günümüze kadarki değişim ve dönüşüm ile Atatürk imajına yönelik değişimin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ders kitaplarının incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan belgesel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler ise doküman analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Bulgular kısmında ise incelenen 11 imajın (vatan ve millet sevgisi, idealist oluşu, önder oluşu, ileri görüşlülüğü, yaratıcı düşünce, mantıklı ve gerçekçi oluşu, birleştirme ve bütünleştirme, kararlılık, bağımsızlık, milliyetçilik, inkılapçılık) dağılımına ve dönemler arasındaki imaj değişimlerine bakılmıştır. Sonuç kısmında ise; elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İmaj, Atatürk İmajı, İdeoloji, İnkılap Tarihi Ders Kitapları, İnkılap. In this study; The subject of the image of Atatürk given in the textbooks of the history of revolutions taught in secondary education has been handled within the period since the republic (1943-2017).This work; Introduction, Related Literature (Past and Present of the History of Turkish Revolution and Kemalism from Past to Present, content of this course, Image and Leader Image, Atatürk in general and his images), Method, Findings and Interpretation, The Distribution of Atatürk Images according to the History of Turkish Revolution Textbooks, Conclusion and Suggestions, consists of five parts. In this study; In the post-Atatürk period (1943-2017) in the textbooks of the history of revolution taught in secondary education institutionsThe aim of this course is to reveal the change and transformation from the republic to the present day and the change towards the image of Atatürk.Documentary screening model, which is one of the qualitative research methods, was used in the examination of the textbooks. Data were collected by using document analysis and descriptive analysis techniques.In the findings section, the 11 images examined (love of country and nation, idealism, leadership, farsightedness, creative thinking, logical and realistic, merge and integration, stability, independence, nationalism, reformism) distribution and image changes between periods were examined.In the conclusion part; the findings were interpreted.Keywords: Image, Ataturk Image, Ideology, History of Turkish Revolution Textbooks, revolution.
Collections