Show simple item record

dc.contributor.advisorAlaca, Eray
dc.contributor.authorÇabuk, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-04T13:36:25Z
dc.date.available2020-12-04T13:36:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87640
dc.description.abstractBu çalışmada; Cumhuriyetten günümüze kadar gelinen süreç (1943-2017) içerisinde ortaöğretimde okutulan inkılap tarihi ders kitaplarında verilen Atatürk imajı konusu ele alınmıştır. Bu çalışma; Giriş, İlgili Literatür (Geçmişten Günümüze İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin Dünü, Bugünü, bu dersin içeriği, İmaj ve Lider İmajı,Genel Olarak Atatürk ve İmajları), Yöntem, Bulgular ve Yorum (Atatürk İmajlarının İnkılap Tarihi Ders Kitaplarına Göre Dağılımı), Sonuç ve Öneriler olmak üzere beş bölümden meydana gelmiştir. Bu çalışmada; Atatürk sonrası dönemde (1943-2017) öğrenime alınan ortaöğretim kurumlarında okutulan İnkılap Tarihi ders kitaplarında cumhuriyetten günümüze kadarki değişim ve dönüşüm ile Atatürk imajına yönelik değişimin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ders kitaplarının incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan belgesel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler ise doküman analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Bulgular kısmında ise incelenen 11 imajın (vatan ve millet sevgisi, idealist oluşu, önder oluşu, ileri görüşlülüğü, yaratıcı düşünce, mantıklı ve gerçekçi oluşu, birleştirme ve bütünleştirme, kararlılık, bağımsızlık, milliyetçilik, inkılapçılık) dağılımına ve dönemler arasındaki imaj değişimlerine bakılmıştır. Sonuç kısmında ise; elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İmaj, Atatürk İmajı, İdeoloji, İnkılap Tarihi Ders Kitapları, İnkılap.
dc.description.abstractIn this study; The subject of the image of Atatürk given in the textbooks of the history of revolutions taught in secondary education has been handled within the period since the republic (1943-2017).This work; Introduction, Related Literature (Past and Present of the History of Turkish Revolution and Kemalism from Past to Present, content of this course, Image and Leader Image, Atatürk in general and his images), Method, Findings and Interpretation, The Distribution of Atatürk Images according to the History of Turkish Revolution Textbooks, Conclusion and Suggestions, consists of five parts. In this study; In the post-Atatürk period (1943-2017) in the textbooks of the history of revolution taught in secondary education institutionsThe aim of this course is to reveal the change and transformation from the republic to the present day and the change towards the image of Atatürk.Documentary screening model, which is one of the qualitative research methods, was used in the examination of the textbooks. Data were collected by using document analysis and descriptive analysis techniques.In the findings section, the 11 images examined (love of country and nation, idealism, leadership, farsightedness, creative thinking, logical and realistic, merge and integration, stability, independence, nationalism, reformism) distribution and image changes between periods were examined.In the conclusion part; the findings were interpreted.Keywords: Image, Ataturk Image, Ideology, History of Turkish Revolution Textbooks, revolution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze inkılap tarihi öğretiminde Atatürk imajı (1943-2017)
dc.title.alternativeAtatürk's image in the history of revolution from the republic to the present (1943-2017)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmPolitical image
dc.subject.ytmRevolution history
dc.subject.ytmRepublic ideology
dc.identifier.yokid10169856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577576
dc.description.pages245
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess