Turistlerin destinasyon seçimini etkileyen arz ve talep yönlü faktörler: Arap turistlerin Trabzon ilini ziyaret etmesi üzerine analitik ve ampirik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların bir yeri ziyaret etmeden önce o yer ile ilgili kafalarında belirli birneden, amaç ya da o yerde onları çeken bir şeyler vardır. Bu çalışmanın amacı,Türkiye'nin son zamanlarda özellikle Orta Doğu için önemli bir çekim yeri olanTrabzon/Uzungöl bölgesindeki bu çekimin nedenlerini ''burayı ziyaret eden Arapturistlerin bakış açısı ile'' araştırmak ve bu destinasyonu seçmelerinde ne gibifaktörlerin etkili olduğunu ortaya çıkarmak ve anlamaya çalışmaktır. Ayrıca çalışma''Türkiye'deki diğer destinasyonlara Arap turistlerin ilgisini çekebilecek önemlibilgiler de'' sağlamaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde turizm kavramı vedestinasyon kavramları ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise destinasyonlariçin talebi etkileyen arz ve talep yönlü etkenler açıklanmıştır. Son bölüm iseuygulama kısmıdır. Uzungöl'e gelen Arap turistlere biçimsel mülakat metoduylasorular sorulmuş ve kendilerine göre Trabzon Uzungöl'ü neden tercih ettiklerisorulmuştur. Bu bilgiler ışığında Arap Turistlerin Uzungöl'ü neden tercih ettikleri veonlar için nelerin etkili olduğu sonuç kısmında değerlendirilmiştir.Bu çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel metotlar kullanılmıştır. Turizmtalebini yaratan yabancı turistlerle görüşmeler yapılmıştır. Hemen hemen aynıformatta görüşmeler turizm arzı yaratan Uzungöl 'de ki otel, restoran ve hediyelikeşya satan dükkânların yönetici ve çalışanları ile yapılmıştır. Bu sayede turizm arz vetalebi arasındaki farklılıklar ortaya konulmuştur. Before people visit a place, there is a certain reason, purpose or something intheir minds about that place that attracts them. The purpose of this study, Turkey,especially in recent times, a majör filming location for the Middle East Trabzon /Uzungöl of research with the perspective of when Arab tourists to visit and revealsthat influential Factors such as what they pick up this destination and try tounderstand. Furthermore, the study also provides important information that may beof interest to other destinations for Arab tourists in Turkey. In the first part of thework, information about tourism concept and destination concepts are given. In thesecond part, we explain supply and demand Factors affecting demand fordestinations. The last part is the application part. The Arab tourists who came toUzungöl were questioned by formal interview method and they were asked why theypreferred Trabzon Uzungöl. This information has been evaluated in the light of whyArab Turists prefer Uzungöl what effect they have for them.Qualitative methods have been used in this study. Talks were held for foreigntourists who created the tourism claim. In Uzungöl, where the same format calls wemade for tourism, it was adhered to the managers and employees of the hotels,restaurants and souvenir shops. On this issue, the differences between tourism supplyand demand are revealed
Collections