Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Bayram
dc.contributor.authorYavuz Öztürk, Aydan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:36:06Z
dc.date.available2020-12-04T13:36:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87630
dc.description.abstractİnsanların bir yeri ziyaret etmeden önce o yer ile ilgili kafalarında belirli birneden, amaç ya da o yerde onları çeken bir şeyler vardır. Bu çalışmanın amacı,Türkiye'nin son zamanlarda özellikle Orta Doğu için önemli bir çekim yeri olanTrabzon/Uzungöl bölgesindeki bu çekimin nedenlerini ''burayı ziyaret eden Arapturistlerin bakış açısı ile'' araştırmak ve bu destinasyonu seçmelerinde ne gibifaktörlerin etkili olduğunu ortaya çıkarmak ve anlamaya çalışmaktır. Ayrıca çalışma''Türkiye'deki diğer destinasyonlara Arap turistlerin ilgisini çekebilecek önemlibilgiler de'' sağlamaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde turizm kavramı vedestinasyon kavramları ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise destinasyonlariçin talebi etkileyen arz ve talep yönlü etkenler açıklanmıştır. Son bölüm iseuygulama kısmıdır. Uzungöl'e gelen Arap turistlere biçimsel mülakat metoduylasorular sorulmuş ve kendilerine göre Trabzon Uzungöl'ü neden tercih ettiklerisorulmuştur. Bu bilgiler ışığında Arap Turistlerin Uzungöl'ü neden tercih ettikleri veonlar için nelerin etkili olduğu sonuç kısmında değerlendirilmiştir.Bu çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel metotlar kullanılmıştır. Turizmtalebini yaratan yabancı turistlerle görüşmeler yapılmıştır. Hemen hemen aynıformatta görüşmeler turizm arzı yaratan Uzungöl 'de ki otel, restoran ve hediyelikeşya satan dükkânların yönetici ve çalışanları ile yapılmıştır. Bu sayede turizm arz vetalebi arasındaki farklılıklar ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractBefore people visit a place, there is a certain reason, purpose or something intheir minds about that place that attracts them. The purpose of this study, Turkey,especially in recent times, a majör filming location for the Middle East Trabzon /Uzungöl of research with the perspective of when Arab tourists to visit and revealsthat influential Factors such as what they pick up this destination and try tounderstand. Furthermore, the study also provides important information that may beof interest to other destinations for Arab tourists in Turkey. In the first part of thework, information about tourism concept and destination concepts are given. In thesecond part, we explain supply and demand Factors affecting demand fordestinations. The last part is the application part. The Arab tourists who came toUzungöl were questioned by formal interview method and they were asked why theypreferred Trabzon Uzungöl. This information has been evaluated in the light of whyArab Turists prefer Uzungöl what effect they have for them.Qualitative methods have been used in this study. Talks were held for foreigntourists who created the tourism claim. In Uzungöl, where the same format calls wemade for tourism, it was adhered to the managers and employees of the hotels,restaurants and souvenir shops. On this issue, the differences between tourism supplyand demand are revealeden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTuristlerin destinasyon seçimini etkileyen arz ve talep yönlü faktörler: Arap turistlerin Trabzon ilini ziyaret etmesi üzerine analitik ve ampirik bir uygulama
dc.title.alternativeSupply and demand factors affecting the destination selection of tourists: An analytical and empirical application on the visitation of Arab tourists to Trabzon provience
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism supply
dc.subject.ytmTourism demand
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmArabs
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmVisitor satisfaction
dc.subject.ytmVisitors
dc.subject.ytmDestination
dc.identifier.yokid10243632
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553226
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess