Mezun oldukları programlara göre türkçe öğretmenlerinin eğitim öğretim faaliyetlerine bakış açıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Türkiye'de Türkçe öğretmenlerinin mezun oldukları programlara göre eğitim öğretim faaliyetlerine bakış açılarını değerlendirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda dört alt amaca da yanıt aranmıştır. Alan değişikliği yapan Türkçe öğretmenleri tespit edilerek neden alan değişikliği yaptıkları belirlemeye çalışmak, Türkçe öğretmenlerinin öğrenim gördükleri programlarla ilgili görüşlerini öğrenerek farklılıkları, benzerlikleri, sınırlılıkları tespit etmek, Türkçe öğretmenliği bölümünü seçme sebeplerini öğrenmek, lisans programında alınan derslerin yeterli olup olmadığını tespit etmek çalışmanın alt amaçlarıdır.Bu değerlendirmeyi yaparken Trabzon ilinde çalışan Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuş, mezun oldukları eğitim kurumlarına (Eğitim Yüksekokulu, Fakülte vb. ) göre Türkçe eğitim programlarının sınıf içine yansıması değerlendirilmiş ve alan değişikliği yapan Türkçe öğretmenlerinin neden alan değişikliği yaptığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkçe öğretmeni yetiştirme programlarının Osmanlı Dönemi'nden günümüze kadar gelen süreci incelenmiş, 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı'nda Trabzon ili, merkez ilçe Ortahisar'da bulanan 126 Türkçe öğretmenine `Eğitim Öğretim Faaliyetlerine Bakış Açısı Anketi' anketi uygulanarak görüşlerine başvurulmuştur.Hazırlanan bu çalışma, betimsel tarama yöntemiyle yapılmış bir araştırmanın ürünüdür. Anahtar kelimeler: Türkçe eğitimi, Türkçe eğitim programı, alan değişikliği. ABSTRACTThe purpose of this study, Turkish teachers's are to assess opinions of to the program which they graduated and their perspectives on educational activities. There are four sub-purpose in this study. It was tried to determine why Turkish teachers, who made field changes, made field changes. To learn the views of Turkish teachers about the programs they study, to identify differences, similarities and limitations, to learn the reasons why Turkish teachers choose Turkish Language Teaching Department, to determine whether the courses taken in the undergraduate program are sufficientWhile making this evaluation, the opinions of Turkish teachers working in Trabzon were consulted and the reflection of Turkish education programs into the classroom was evaluated according to the educational institutions they graduated (School of Education, Faculties, etc.) and it was tried to determine why Turkish teachers, who made field changes, made field changes.The process of the Turkish teacher training programs from the Ottoman period to the present has been examined, and in the 2016-2017 academic year, the opinions of the Turkish teachers in Ortahisar, Trabzon were consulted by applying the survey of `Perspectives on Educational Activities.` This study is a product of a research which was conducted by using descriptive models.Key Words: Turkish education, Turkish education program, field change.
Collections