Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Dursun
dc.contributor.authorBayramoğlu, Cansu Dilara
dc.date.accessioned2020-12-04T13:32:15Z
dc.date.available2020-12-04T13:32:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87507
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Türkiye'de Türkçe öğretmenlerinin mezun oldukları programlara göre eğitim öğretim faaliyetlerine bakış açılarını değerlendirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda dört alt amaca da yanıt aranmıştır. Alan değişikliği yapan Türkçe öğretmenleri tespit edilerek neden alan değişikliği yaptıkları belirlemeye çalışmak, Türkçe öğretmenlerinin öğrenim gördükleri programlarla ilgili görüşlerini öğrenerek farklılıkları, benzerlikleri, sınırlılıkları tespit etmek, Türkçe öğretmenliği bölümünü seçme sebeplerini öğrenmek, lisans programında alınan derslerin yeterli olup olmadığını tespit etmek çalışmanın alt amaçlarıdır.Bu değerlendirmeyi yaparken Trabzon ilinde çalışan Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuş, mezun oldukları eğitim kurumlarına (Eğitim Yüksekokulu, Fakülte vb. ) göre Türkçe eğitim programlarının sınıf içine yansıması değerlendirilmiş ve alan değişikliği yapan Türkçe öğretmenlerinin neden alan değişikliği yaptığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkçe öğretmeni yetiştirme programlarının Osmanlı Dönemi'nden günümüze kadar gelen süreci incelenmiş, 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı'nda Trabzon ili, merkez ilçe Ortahisar'da bulanan 126 Türkçe öğretmenine `Eğitim Öğretim Faaliyetlerine Bakış Açısı Anketi' anketi uygulanarak görüşlerine başvurulmuştur.Hazırlanan bu çalışma, betimsel tarama yöntemiyle yapılmış bir araştırmanın ürünüdür. Anahtar kelimeler: Türkçe eğitimi, Türkçe eğitim programı, alan değişikliği.
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this study, Turkish teachers's are to assess opinions of to the program which they graduated and their perspectives on educational activities. There are four sub-purpose in this study. It was tried to determine why Turkish teachers, who made field changes, made field changes. To learn the views of Turkish teachers about the programs they study, to identify differences, similarities and limitations, to learn the reasons why Turkish teachers choose Turkish Language Teaching Department, to determine whether the courses taken in the undergraduate program are sufficientWhile making this evaluation, the opinions of Turkish teachers working in Trabzon were consulted and the reflection of Turkish education programs into the classroom was evaluated according to the educational institutions they graduated (School of Education, Faculties, etc.) and it was tried to determine why Turkish teachers, who made field changes, made field changes.The process of the Turkish teacher training programs from the Ottoman period to the present has been examined, and in the 2016-2017 academic year, the opinions of the Turkish teachers in Ortahisar, Trabzon were consulted by applying the survey of `Perspectives on Educational Activities.` This study is a product of a research which was conducted by using descriptive models.Key Words: Turkish education, Turkish education program, field change.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMezun oldukları programlara göre türkçe öğretmenlerinin eğitim öğretim faaliyetlerine bakış açıları
dc.title.alternativeEducation of Turkish teachers according to curriculum and educational activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276979
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586071
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess