Aday öğretmenleri hizmet içinde yetiştirme sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vm ÖZET Bu araştırma ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullara atanan aday öğretmenlerin bugünkü uygulama ile hizmet içinde yetiştirilmelerinde karşılaşılan sorunların Yozgat ili ölçeğinde belirlenmesi amaçlanmıştır. Aday öğretmenlerin hizmet içinde yetiştirilme sürecinde karşılaştıkları sorunlar tespit edilerek çözüm önerileri geliştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Yozgat ilinde 1999-2000 öğretim yılında göreve başlayan 310 aday öğretmen ve 45 öğretici araştırma grubunu oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Aday öğretmen ve öğreticilerin ortalamaları arasındaki farkların manidarlığını saptamak için; cinsiyetlerine ve görev yaptıkları kuruma göre oluşturulan grupların görüşleri ile ilgili t- testi ve görev değişkenlerine göre oluşturulan grupların görüşleri ile ilgili varyans analizi yapılmıştır. Aday öğretmenlerin bugünkü uygulama ile hizmet içinde yetiştirilmelerinde karşılaşılan sorunların belirlenmesi amaçlanan araştırma sonucunda, şu bulgulara ulaşılmıştır: Aday öğretmenlerin bugünkü uygulama ile hizmet içinde yetiştirilmelerinde karşılaşılan sorunların, programa katılma biçiminde, programın içeriğinde, öğretici kadronun seçiminde, eğitim yapılan binaların fiziki olanaklanmn sağlanmasında, programın uygulanmasında ve değerlendirme yöntemlerinde daha çok ortaya çıktığı görülmüştür. Aday öğretmenlerin hizmet içi eğitiminde karşılaşılan sorunlar boyutlarmdaki ifadelere öğreticilerin katılma düzeylerinin aday sınıf ve branş öğretmenlerine göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Aday öğretmenler ve öğreticilerin; hizmet içi eğitimde karşılaşılan sorunlar boyutlarına verdiği cevaplar arasında görev, cinsiyet ve çalışılan kurum değişkenleri açısından anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Aday öğretmenler ve öğreticilerin; öğreticilerden ve uygulamadan kaynaklanan sorunlar boyutlarına verdiği cevaplar arasında görev, cinsiyet ve çalışılan kurum değişkem açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. 107 ABSTRACT With this study is aimed to determine confronting problems between on service training and present on service training for trainee teachers, appointed to schools that related to Ministry of Education in the Yozgat city criterion. The problems of trainee teachers had been determined during on service education and proposed solutions. The inquiry was used for collecting data in this study. This inquiry group were constituted in the Yozgat city by 310 ( three hundred and ten ) trainee teachers who begun service in 1999- 2000 and 45 ( forty five) educationists. Percentage, frequency and arithmetical average were used for data analysis. T- test and variance analysises were used for determining to prevent differences between trainee teachers and educationists. T- test was used opinions of a group concerning gender and association. Variance analysis was used opinions of a group concerning service. The result of this study is aimed to determine confronting problems between on service training and present on service training for trainee teachers. This results were attained. The results of study noticed that problems about manner of attending program, lesson of program, educationists, comfort of classrooms, application of program and evaluation. Answers of inquiry noticed this situation. The educationists are agreeing with questions more than the trainee teachers Trainee teachers and educationists answered the parts of inquiry. Analysis parts of on service training problems inquiry revealed semantic differences among variables of service, gender and association. There was no differences according to variables of gender, service and association in part of educationist and application based problems of inquiry's answers.
Collections