İngilizce okuma becerilerinin kazandırılmasında derinlemesine düşünme stratejisinin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ingilizce Okuma Becerilerinin Kazandırılmasında Derinlemesine Düşünme Stratejisinin Uygulanması Kurt, Mustafa Doktora, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Doç.Dr. Hafize Keser, Yrd.Doç.Dr. Necmettin Teker ve Yrd.Doç.Dr. Şener Büyüköztürk Aralık 2002, 156 sayfa Yapılan bu durum çalışmasının ana amacı nitel verilere dayanarak derinlemesine düşünme sürecinin nasıl uygulandığını belirlemektir. Araştırma için İngilizce okuma dersi kapsamında araştırmaya katılanlarının derinlemesine düşünmelerini desteklemek ve yönlendirmek için değişik ortamlar yapılandırılmıştır. Araştırmaya katılan 25 öğrenci bu ortamları kullanarak öğrenmeleri ile ilgili derinlemesine düşünmüşlerdir. Araştırmaya katılanlar dönem boyunca öğrenmeleri ile ilgili yaptıklarını öğrenme ve Elektronik öğrenme Günlüklerine kaydetmişlerdir. Araştırmaya katılanlar ayrıca derinlemesine düşünme sürecini deneyimlemek için Açık Uçlu Derinlemesine Düşünme sorularını yanıtlamışlar ve öğretim uzmanı ile İşbirlikçi Değerlendirme yapmışlardır. Araştırma süresince bu dört ortam vasıtasıyla bütün bu derinlemesine düşünme eylemleri araştırma verisi olarak toplanmıştır. Yapılan veri analizi sonuncunda ise araştırmaya katılanların ortamla ilgili, öğrenme ile ilgili, hedeflerle ilgili, değerlendirme ile ilgili, yöntem ve tekniklerle ilgili ve insan gücü ile ilgili toplam 135 tane derinlemesine düşünme eylemi gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Yapılan eylemlerin meta-bilişsel öğrenmeye ve yapılandırmacı bilgi oluşturmaya katkı sağladığı belirlenmiştir. Katılımcıların ilk defa yaşadıkları derinlemesine düşünme süreci deneyiminin, kendi görüşlerine göre, ingilizce okuma becerisi yanında ingilizce yazma, İngilizce konuşma becerilerine ve eleştirel düşünmelerine, analiz yapmalarına, kelime hazinesini geliştirmelerine, sorgulama yapmalarına, araştırma yapmalarına katkı sağladığı görülmüştür. Derinlemesine düşünmenin katılımcı görüşlerine göre akademik başarıya da katkısı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcıların deneyimledikleri derinlemesine düşünme sürecini daha sonraki eğitim yaşamlarında kullanma kararlılıkları da ortaya konmuştur. vııı ABSTRACT Reflective Practice in Acquiring the English Language Reading Skills. Kurt, Mustafa PhD, Educational Technology Advisors: Associate Prof. Dr. Hafıze Keser, Assistant Prof. Dr. Necmettin Teker and Assistant Prof. Dr. Şener Büyüköztürk December 2002, 156 pages The main focus of this case study is to investigate the applications of the reflection practice by using qualitative data. In order to facilitate and steer reflection, four learning mechanisms were designed and integrated in English language reading course. The instruments used were learning and electronic journals, open-ended reflective questions and collaborative assessment. During the research, 25 college students who took part in the research reflected on their learning by using these structures. They continuously reflected in their learning and electronic journals designed for the course. In addition to these journals, the students responded to some open-ended reflective questions and in order to facilitate reflection they participated in collaborative assessment with the instructor also. The researcher has used these four mechanisms; learning and electronic journals, open-ended reflective questions and collaborative assessment to collect data. Analysis of the data revealed that the students have performed 135 reflective actions related to the medium, their learning, their targets, evaluation, methods and techniques and their instructor. The results of the findings indicated that the students' reflections have contributed to their metacognitive learning, reading comprehension skills, writing skills, critical thinking skills, vocabulary, questioning, analyzing and researching skills. According to the students reflections have also contributed to their academic success. Finally the results indicated that the students were planning to use their reflective skills in their learning in the future as well. IX
Collections