Sınıf ortamında beden dili ile gönderilen mesajlara yüklenilen anlamlara yönelik karşılaştırmalı değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET SINIF ORTAMINDA BEDEN DİLİ İLE GÖNDERİLEN MESAJLARA YÜKLENİLEN ANLAMLARA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI DEĞERLENDİRME Yazar Tezin Niteliği Anabilim Dalı Danışman İzleme Komitesi Cem Birol Doktora Eğitim Programlan ve öğretim (Eğitim Teknolojisi) Doç. Dr. Hafıze Keser Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek Yrd. Doç. Dr. Şener Büyüköztürk Bu araştırma orta öğretim süreçlerinde görev yapan öğretmenlerle, öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları denetim odağı ile sınıf ortamında kullandıkları beden dili kökenli hareketlere yükledikleri anlamlar arasında farklılıklar olup olmadığını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada öğretmen ve öğrencilerin cinsiyetleri, yerleşim yeri ve öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf değişkenleri de dikkate alınmıştır. Tarama modeline göre desenlenen araştırma'da liseler'de görevli öğretmen ve öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları denetim odağı ve sınıf ortamında kullanılan beden dili kökenli hareketlere ilişkin algıları belirlemek amacı ile biri araştırmacı tarafından geliştirilen, diğeri araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlanan iki araç kullanılmıştır Araştırma süresince elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t test, tek yönlü vayans analizi, ikili korelasyon ve ANOVA kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulguları öğretmen ve öğrencilerin büyük bir kısmının dış denetim odağına sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır, öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri sınıflara göre sınıf içi beden dili kökenli hareketleri algılamada farklılıklar gösterdikleri de araştırma sonucunda ulaşılan bir diğer bulgudur, öğrencilerin yerleşim yeri öğretmenlerin yerleşim yeri ve cinsiyet değişkenleri, beden dili kökenli hareketleri algılamada anlamlı bir fark oluşturan değişkenler olarak ortaya çıkmamıştır. Beden dili ile ilgili oluşturulan alt boyutların tümünün birbirleri ile anlamlı ilişkileri belirlenmiş, denetim odağı ile beden dili kökenli hareketleri algılama arasında anlamlı fark olarak algılanabilecek bir sonuca ulaşılmamıştır VI SUMMARY COMPARATIVE EVALUATION DIRECTED TOWARDS THE MEANINGS ATTRIBUTED TO THE MESSAGES THAT ARE CONVEYED BY BODY LANGUAGE IN THE CLASSROOM MEDIUM Author :Cem Birol The qualification of of the thesis :Ph. D. Main Discipline of Science : Education Programs and Teaching (Education Technology) Assoc. Prof. Dr. Haf ize Keser Prof.Dr.Mehmet Ali Kısakürek Assistant Prof.Dr.Şener Büyüköztürk Adviser Observation Cornmite This research has been carried out for the purpose of determining whether there exist differences in between the meanings attributed to the locks of control owned by the teachers.who are employed in the secondary education procedures and the students, who are being educated and to the actions with body language origin.that they use in the classroom medium. In this research.the variables like the sexes of the teachers and the students.places of location and the classroom variables, in which the students receive education have also been taken into consideration. In the research,which have been patterned in accordance with the scanning method,two means have been used,to determine the perceptions in relation to the actions with body language origin within the classroom medium that are being used in the classroom medium and the locks of control owned by the teachers and the students, one of which have been developed by the researcher and the other one.which have been adopted to the Turkish Language by the researcher. The data.which have been obtained during the research have been resolved by the use of frequency.percentage, arithmetical means (average),test, variance analysisi with single direction, double correlation and ANOVA. The findings of the research have revealed that the great majority of the teachers who are employed at the level of highschools and the students have external locks of control.The exhibiting of differences in the perceiving of the actions with body language origin within the classroom medium depending on the sexes of the students and according to the classes at they are keing educated is another determination. The placement (location) of the students.the placement (location) of the teachers and the sex variables that create a meaningful difference in perceiving the actions with body language origin.The meaningful relations of the all of the sub-dimensions that have been formed in relation to the body language with each other have been determined and a result.which maybe perceived as a meaningful difference in between the locks of control and the perceiving of the actions with body language origin could not be attained vn
Collections