Kavramsal değişim metinlerinin kavram yanılgılarını gidermedeki etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEDEKİ ETKİLİLİĞİ Gökçe, Mine Yüksek Lisans, Eğitim Programlan ve Öğretim Tez Danışmanı: Prof. Dr. Tanju Gürkan Temmuz 2002, 87 sayfa Bu çalışmada kavramsal değişim metinleri kullanılarak işlenen fizik dersinin 9. sınıf öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarını gidermede geleneksel yöntemle işlenen derse göre etkililiği araştırılmıştır. Temel amaca ek olarak kavramsal değişim metinleri ile işlenen dersin öğrencilerin bilimsel işlem becerilerine ve fizik dersine karşı tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın gereksinim duyduğu veriler TED Ankara Koleji Vakfı özel Lisesi 9. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen Isı ve Sıcaklık Kavram Testi, Selvi tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği ile Okey, Wise ve Burns tarafından geliştirilen ve Geban, Aşkar ve Özkan tarafından Türkçe'ye çevrilen Bilimsel İşlem Beceri Testi kullanılmıştır. Çalışma deneysel araştırma modeli ile yapılmıştır. Uygulama süresince deney grubunun dersleri araştırmacı, kontrol grubunun dersleri ders öğretmeni tarafından yürütülmüştür. Isı ve sıcaklık konusu deney grubunda kavramsal değişim metinleri kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. Uygulama öncesi ve sonrası veri toplama araçları kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde SPSS 7.0 programı ile istatistiksel çalışmalar yapılmıştır. Analizler için Mann-Whitney U Test ve Wilcoxon Signed Raks Test tercih edilmiş, manidarlık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir. Analizler sonucunda kavramsal değişim metinleri ile işlenen fizik dersinin 9. sınıf öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarını gidermede, öğrencilerin bilimsel işlem becerilerini geliştirmede ve fizik dersine karşı tutumlarını olumlu yönde değiştirmede etkili olduğu kanıtlanmıştır. ii ABSTRACT THE EFFECTIVENESS OF CONCEPTUAL CHANGE TEXTS ON OVERCOMING STUDENTS' MISCONCEPTIONS Gökçe, Mine MS, Department of Curriculum and Instruction Supervisor: Prof. Dr. Tanju Gürkan July 2002, 87 pages In this study, the effectiveness of the conceptual change text based instruction to overcome 9th grade students' misconceptions on heat and temperature concepts are investigated by comparing the traditionally designed physics instruction. In addition to the main problem, the effectiveness of conceptual change texts on the attitudes of students toward physics as a school subject and their science process skills is searched. The data required by the study was collected from TED Ankara Collage Private High School 9th level students. To obtain data Heat and Temperature Concept test prepared by the researcher, Attitude Scale Towards Physics as a School Subject prepared by Selvi and Science Process Skill Test prepared by Okey, Wise and Burns and translated in Turkish by Geban, Aşkar and Özkan were used. It is an experimental design study. The researcher lectured the experimental group and their physics teacher lectured the experimental group during the experiment process. The heat and temperature concepts were presented by using conceptual change texts in experimental group and a traditionally designed instruction is applied to control group. The tests were applied as pre and post-tests to the groups. The data obtained by the tests were analyzed with S.P.S.S. 7.0 program. The Mann-Whitney U and Wilcoxon Signed Ranks tests were used at a significance level of 0,05. The results of analyzes showed that conceptual change texts are effective on overcoming the students' misconceptions, developing the students' science process skills and changing the attitudes of students towards physics positively. iii
Collections