Toplumsal-kültürel bağlamda babalık kurgu ve pratiklerinin çocuk eğitimine etkileri: Üç kuşak babalar üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TOPLUMSAL-KÜLTÜREL BAĞLAMDA BABALIK KURGU VE PRATİKLERİNİN ÇOCUK EĞİTİMİNE ETKİLERİ: ÜÇ KUŞAK BABALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA Sever, Mustafa Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı (Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Programı) Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mine Tan Aralık, 2002, 109 sayfa Bu araştırmada, Türkiye'de üç kuşak babanın, babalık kurgu ve pratiklerini nasıl deneyimlediklerinin ve bunların çocukların eğitimine yansıma biçimlerinin karşılaştırmalı olarak betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olarak kurgulanmış ve veri toplama aracı olarak derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler yarı-yapılandırılmış, açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme kılavuzu yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Altı ailenin üç kuşak babalarının yer aldığı onsekiz kişilik bir çalışma grubu oluşturulmuş, her bir baba ile tek tek görüşülerek, görüşmeler kasetlere kaydedilmiştir. Kasetlerin birebir deşifre edilmesinden elde edilen bulgular, araştırmanın amaçları bağlamında oluşturulan kategorilere ayrılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın son aşamasında, elde edilen bulgular, alanyazından ve benzer araştırmalardan elde edilenlerle karşılaştırılarak tartışılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, babalık kurgu ve pratiklerinin her üç kuşakta benzer özellikler taşıyabildiği gibi, her kuşağın kendilerine özgü deneyimlerinin de olabildiğini göstermiştir. Diğer taraftan, babaların kendilerini kurgulama biçimlerinin; çocukların eğitim süreçlerine katılma ve eğitimlerinden beklentiler gibi konuları etkileyebildiği belirlenmiştir. IV ABSTRACT THE EFFECTS OF FATHERHOOD CONSTRUCTIONS AND PRACTICES IN SOCIO-CULTURAL CONTEXT ON CHILD EDUCATION: A COMPARATIVE STUDY ON FATHERS OF THREE GENERATION Sever, Mustafa Master, Department of Curriculum and Instructions (Social and Historical Foundations of Education Program) Thesis Advisor: Prof. Dr. Mine Tan December, 2002, 109 pages The purpose of this study was to examine comparatively how the fathers of three generation experienced fatherhood constructions and practices in Turkey and their reflections on child education. This research was constructed as qualitative research and data were collected through in- dept open ended interviews. Interviews were done by the help of semi- structured interviewing form. The working group was constituted from nineteen fathers of six families' three generation. Each father was interviewed one by one and these interviews were audio-taped recorded and transcribed verbatim. The data collected from recorded materials were categorized and analyzed in context of the purposes of the research. In the last phase, data gathered from interviews were discussed in comparison with literature and other similar researches. Findings of this research show that the constructions and practices of fatherhood not only may have the similar characteristics in three generation but also each generation may have characteristics peculiar to them. On the other hand, the way of fathers' constructing fatherhood have impact on child education such concept as participating in child's school processes and expectations from education of child.
Collections