İlköğretim öğrencilerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğrencilerin başa çıkma davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerinöğrencilerde stres yaratan davranışlarını öğrenciler bakımından belirlemek ve budavranışlara karşı öğrencilerin gösterdikleri başa çıkma davranışlarını tanımaktır.Araştırma bulgularına ait veriler Şanlıurfa il merkezindeki 11 ilköğretimokulundan 5, 6, 7. ve 8. sınıfta okuyan toplam 550 öğrenci üzerinden toplanmıştır.Verilerin toplanmasından sonra bilgisayar ortamında SPSS paket programıkullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama (X), standartsapma (ss), t testi, varyans analizi ve LSD testi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada yöneticilerin öğrencilerde stres yaratan davranışlarından bireyselve toplumsal davranış boyutları ve öğrencilerin strese karşı gösterdikleri başa çıkmadavranışlarından aktif ve pasif başa çıkma davranışları boyutlarında verdikleri yanıtlararasında sınıf, cinsiyet, baba mesleği, annenin çalışma durumu, babanın öğrenimdurumu, annenin öğrenim durumu, kardeş sayısı ve ailenin aylık geliri değişkenlerinegöre anlamlı farklar olup olmadığı incelenmiştir.Yöneticilerin öğrencilerde stres yaratan davranışlarından bireysel ve toplumsaldavranış boyutları ile yönetici davranışlarından dolayı strese giren öğrencilerin stresekarşı gösterdikleri başa çıkma davranışlarından aktif ve pasif başa çıkma davranışlarıboyutlarında verdikleri yanıtlar arasında sınıf, cinsiyet ve annenin öğrenim durumuaçısından anlamlı farklar olduğu, toplumsal boyuttaki yönetici davranışlarını stresyapıcı olarak algılamada ise sınıf ve annenin öğrenim durumu açısından anlamlıfarklar olduğu bulunmuştur. Stres durumlarında kullanılan başa çıkmadavranışlarından pasif başa çıkma davranışlarını kullanmada sınıf, cinsiyet, anneninöğrenim durumu ve ailenin gelir durumu açılarından anlamlı farklar olduğubulunmuştur. Baba mesleği, annenin çalışma durumu, babanın öğrenim durumu vekardeş sayısı açısından ise öğrenciler arasında hiçbir boyutta anlamlı farklılıkbulunmamıştır. The purpose of this study was to determine the behaviours of theadministrators which make students stressed from the students? percpective and theway in which the students behave in order to cope with these behaviours in theprimary schools.The research was conducted among 550 students in grades 5th, 6th, 7th and 8th in elevenprimary schools. Data was entered and analyses by SPSS packet programme. İn the data analysisarithmetic average (X), standart deviation, t test, variance and LSD test were carried out.İn the research, the students were asked about the personal and the social behaviours of theadministrators that stressed them and the passive and active behaviours that they coped with thestress. İt was aimed to investigate if there was a difference among the classes, sex, the father?soccupation, the mother statue, education level of parents, the number of the brother(sister) that thestudent has and the monthly income of the household.The findings indicate that there are considerable differences among classes,sex and the education of the mother according to the answers given by the studentsabout the stressful social and personal behaviours of administrators and their passiveand active behaviours as response to them. İt also indicates that there aremeaningful differences among classes and education of mother in the perception ofadministrators? behaviours as a cause of stress. İn the research, it was founded thatthere were meaningful differences among classes, sex, education of the mother andthe household?s income in case of passive behaviours that coped with the stressfulsituation. And, it wasn?t found any differences between the students in case offather?s occupation, the mother?s statue, father?s education and the number ofbrothers or sisters.
Collections