Ağ temelli öğretimde denetim odağı ve önbilgi düzeyinin öğrencilerin kontrol tercihlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET AĞ TEMELLİ ÖĞRETİMDE DENETİM ODAĞI VE ÖNBİLGİ DÜZEYİNİN ÖĞRENCİLERİN KONTROL TERCİHLERİNE ETKİSİ Erdoğan, Barış Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Nurettin Şimşek Şubat 2003, 91 sayfa Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2002-2003 öğretim yılı 1. sınıf öğrencisi 34 denek üzerinde yapılmış olan bu araştırma, ağ temelli öğrenme ortamında öğrenen öğrencilerin içeriğe ilişkin önbilgi düzeyleri ve sahip oldukları denetim odağı biçimlerinin, öğretim materyalinde verilen kontrol olanaklarını kullanmaya ilişkin tercihleri üzerindeki olası etkilerini test etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada deneklerin ön bilgi düzeyleri ön-test sonuçlarına göre düşük, orta ve yüksek olmak üzere üç düzeye, Rotter'ın denetim odağı ölçeği kullanılarak denetim odağı iç, orta ve dış olmak üzere üç düzeye ayrılmıştır. Kullanılan ağ materyali ile öğrencilerin kontrol olanaklarından yararlanma düzeyleri tespit edilmiş ve hesaplanmıştır. Elde edilen veriler önbilgi düzeyi ve denetim odağına göre Kruskal-Wallis testi ile analiz edilmiş; hem önbilgi düzeyine göre kontrol olanaklarından yararlanma düzeyleri ve biçimleri arasında hem de denetim odağına göre kontrol olanaklarından yararlanma düzeyleri ve biçimleri arasında fark bulunamamıştır. ABSTRACT EFFECTS OF BACKGROUND INFORMATION AND LOCUS OF CONTROL ON STUDENTS' CONTROL PREFERENCES IN WEB-BASED INSTRUCTION Erdoğan, Barış Master of Thesis, Educational Technology Program Advisor: Assist. Prof. Dr. Nurettin Şimşek February 2003, 91 pages In this research possible effects of background information and locus of control on students' usage of control opportunities in web-based instruction is tested. This research was performed on 34 students of Ankara University Faculty of Educational Sciences, Department of Computer Education and Technology 2002-2003 Fall semester. The students were grouped into three categories of high, average and low background knowledge considering their pre-test scores, and grouped into three categories of locus of control as internal, average and external locus of control considering Rotter's Locus of Control Scale scores. By means of the instructional web-material, students' usage levels of control opportunities were calculated. For statistical analysis throughout the research, SPSS was used. The data was analysed according to both background knowledge and locus of control using Kruskal-Wallis and the results are; there is no difference between background knowledge and usage levels and ways of control opportunities, there is no difference between locus of control and usage levels and ways of control opportunities.
Collections