Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav başarısı ve lise 1`inci sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliliği çalışması: Fen lisesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SINAV BAŞARISI VE LİSE 1. SINIFTAKİ AKADEMİK BAŞARIYA İLİŞKİN BİR YORDAMA GEÇERLİĞİ ÇALIŞMASI -FEN LİSESİ ÖRNEĞİ- Emine, önen Yüksek Lisans, Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Yard.Doç.Dr. Nükhet Çıkrıkçı Demirtaşlı Temmuz, 2003, 57 sayfa Bu araştırmada genel yetenek testinden (RSİMT) alınan puanlar, ilköğretim diploma notları, 2002 yılı OKÖSYS alt test ham puanları ile lise 1. sınıf sonundaki akademik başarı ortalamaları arasındaki ilişkiler ve bu değişkenlerin OKÖSYS ve lise 1.sınıf sonundaki akademik başarıyı yordama gücü saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma, 2002 yılında yapılmış olan OKÖSYS'e katılmış ve 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Ankara'daki beş Özel ve bir Resmi Fen Lisesi'nin 1. sınıfında okuyan 98 kız ve 200 erkek öğrenci ile yürütülmüştür. OKÖSYS puanları, genel yetenek testi puanları, ilköğretim diploma notlan ve lise 1. sınıf akademik başarı ortalamaları arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Tekniği ile hesaplanmıştır, öğrencilerin genel yetenek düzeylerinin ve ilköğretim diploma notlarının birlikte OKÖSYS puanlarını ve tüm bu değişkenlerin birlikte lise 1.sınıftaki akademik başarıyı yordama gücü ise Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi kullanılarak incelenmiştir. Analizler sonucunda aşağıdaki temel bulgulara ulaşılmıştır ;1) OKÖSYS'den elde edilen puanlarla ilköğretim diploma notları, genel yetenek testi puanları ve lise 1. sınıftaki akademik başarı ortalamaları arasındaki korelasyonların 0,44 ve 0,85 değerleri arasında değiştiği, 2) İlköğretim diploma notlarıyla genel yetenek testi puanlarının birlikte en fazla 0,52 R2 değeri ile Matematik alt testindeki başarıyı açıklayabildiği, 3) Fen Bilimleri alt testi ham puanı, ilköğretim diploma notları ve genel yetenek testi puanlarının birlikte lise 1. sınıftaki akademik başarının %62'sini açıklayabildiği gözlenmiştir. ABSTRACT In this research relationship between 2002 Secondary School Institutions Student Selection and Placement Test (SSISSPT) scores, general ability test's (Raven Standart Progressive Matrices Test: RSPM) scores, primary education graduation points and first year academic achievement point avarages at high school has been tried to determine. In this research, the power of variables to predict the achievement at SSISSPT and high school has also been tried to determine. In order to reach this purposes the research hasn been conducted by 298 students who took 2002 SSISSPT and attended the first classes of Five Private and one goverment science high schools in Ankara in 2002-2003 academic year. The relationships between SSISSPT's scores, general ability test's scores, primary education graduation points and first year academic achievement point avarages at high school have been calculated by Pearson Product Moment Correlation Technique. The power of students general ability levels and primary education's graduation points together to predict SSISSPT's scores and the power of all the variables together to predict first year academic achievement at high scool have been determined by using Gradual Multiple Regression Analysis. After this analysises the following basic findings have been reached: 1) The correlations between SSISSPT's scores, general ability test's (Raven Standart Progressive Matrices Test: RSPM) scores, primary education graduation points and first year academic achievement point avarages have changed between 0,44 and 0,85. 2) Primary education graduation points and general ability test's scores together can explain the variance at DM with 0,52 R2 at most.3) The scores obtained from SSISSPT, primary educaiton's graduation points and general ability test's scores together can explain sixtytwo percent ( %62) of first year academic achievement at high school.
Collections