İngilizce sözcük öğrenmede farklı stratejilerin bilgisayarlı ve bilgisayarsız ortamda kullanımının öğrenilen sözcük miktarı, öğrenme için harcanan zaman ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İNGİLİZCE SÖZCÜK ÖĞRENMEDE FARKLI STRATEJİLERİN BİLGİSAYARLI VE BİLGİSAYARSIZ ORTAMDA KULLANIMININ ÖĞRENİLEN SÖZCÜK MİKTARI, ÖĞRENME İÇİN HARCANAN ZAMAN VE ÖĞRENİLENLERİN KALICILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Fidan, Olcay Burçin Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu. Ocak 2003, 99 sayfa Bu araştırma ingilizce sözcük öğrenmede farklı stratejilerin bilgisayarlı ve bilgisayarsız ortamda kullanımının öğrenilen sözcük miktarı, öğrenme için harcanan zaman ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel işlemleri 2001-2002 bahar yarıyılında, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Okulu'nda okumakta olan 60 başlangıç ve orta düzey hazırlık öğrencisi ile araştırmacı tarafından geliştirilen TRAINER adlı sözcük öğrenme programının yayınlandığı wordtest.com sitesinin 32 kayıtlı kullanıcısı üzerinde yürütülmüştür. Araştırma 4x3'lük karışık desen çerçevesinde planlanıp uygulanmıştır. Araştırmaya başlamadan önce yapılan bir öntest ile her bir deneğin anlamını bilmediği 200 sözcük belirlenmiş ve araştırmaya başlanmıştır. Tüm denekler bir hafta boyunca sözcük öğrenme etkinliğinde bulunmuştur. Bu etkinliklerin tamamlanmasından sonra deneklerin öğrendikleri sözcük miktarı ölçülmüş, daha sonra bu sözcüklerin kalıcılıklarının belirlenmesi için ilk ölçümden bir ve üç hafta sonra olmak üzere iki ölçüm daha yapılmıştır. öğrenilen sözcük miktarı, her bir sözcüğü öğrenmek için harcanan ortalama zaman ve öğrenilen sözcüklerinin kalıcılıklarının belirlenmesi için aritmetik ortalama ve ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (One-Way Anova) teknikleri kullanılmıştır. VI SUMMARY THE EFFECTS OF USING DIFFERENT STRATEGIES IN COMPUTERISED AND NON-COMPUTERISED MEDIA ON THE QUANTITY OF LEARNED VOCABULARY, TIME SPENT TO LEARN AND RETENTION OF LEARNING ENGLISH VOCABULARY Fidan, Olcay Burçin Master of Science Thesis in Educational Technology Advisor : Asist. Prof. Dr. Deniz Deryakulu January 2003, 99 pages This study was realized to determine the effects of using different strategies in computarised and non-computerised media on the quantity of learned vocabulary, time spent to learn and retention of learning English vocabulary. Experimental procedures of the research was operationalized on a group of students from School of Foreing Languages at Middle East Technical University at the level of beginner and intermediate and on a group of registered users of the web site wordtest.com in the 2001-2002 spring term. This study was planned and implemented in the form of 4x3 mixed design. Before beginning the research, a pre-test was used to determine the 200 unknown vocabularies for each student and then started to research. Every student made vocabulary learning activities in every single weekday in the research week for half an hour. After completing these activities, the quantity of the vocabulary which students learned was measured. Two more measures were performed one week and three weeks later from the first measure to determine how much vocabulary still remembered by the students.VII The data collected in this research were interpreted by using mean and ANOVA techniques in SPSS 10.0 to determine the quantity of learned vocabulary, average time spent for every vocabulary and retention of vocabularies.
Collections