Çocuk kültüründe boş zaman olgusunu belirleyen toplumsal değerler: Türk kültürü ve Japon kültürü arasında bir karşılaştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıı ÖZET ÇOCUK KÜLTÜRÜNDE BOŞ ZAMAN OLGUSUNU BELİRLEYEN TOPLUMSAL DEĞERLER: TÜRK KÜLTÜRÜ ve JAPON KÜLTÜRÜ ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA İkukoMURAKAMİ Yüksek Lisans, Eğitimin Sosyal Tarihi ve Temelleri Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. İsmail Doğan Ağustos 2003, 111 sayfa Bu çalışmada çağdaş dünyada giderek önem kazanan boş zaman değerlendirme konusuna odaklanarak Türkiye ve Japonya'da çocuk değerleriyle ilgili sorunların belirlenmesi hedeflenmiştir. Çocukların boş zaman değerlendirme biçiminin, sadece çocuklar tarafından belirleniyor olmaması aynı zamanda anne-babanm istek ve dilekleri doğrultusunda, onların yönlendirmesiyle oluşuyor olması varsayımıyla her iki ülkede de görülen farklılıklar karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmada kullanılan yöntem olarak anket uygulaması yapıl arak sonuç analiziyle karşılaştırma yapılmıştır. Anket, `Oyun oynamak`, `Televizyon seyretmek`, vb. dokuz ana etkin likten oluşmuş, sorular genelikle çoktan seçmeli şekilde sorulmuş ve her etkinlik için anne-babamn yönlendirmesiyle ilgili sorular ilave edilerek hazırlanmıştır. Buna bağlı olarak Türkiye'de anne-babamn eğitim ve gelir durumu araştırılarak çocukların boş zaman değerlendirme biçimi arasındaki bağlantı da incelenmiştir. Anket sorularının sonunda boş zaman değerlendirme biçimine ilişkin olarak çocukların istekleri ve anne-babaya karşı bakış açılan da sorul muştur.vıu Araştırmanın sonucu olarak ortaya çıkan sonuçlar şöyle sıralan abilir; (1) Her iki ülkede de `Dersaneye gitmek`, `Bireysel yetenekleri geliş tirmek` ve `Dini bilgi öğrenmek` etkinlikleri hariç diğer etkinliklerle ilgilenen çocukların oram yüksek çıkmıştır. `Bireysel yetenekleri geliştirmek` ve `Dini bilgi öğrenmek` etkinlikleriyle ilgilenen çocuk ların oranında, iki ülkede belirgin bir şekilde farklı eğilimler gözlemlenmiştir. Japon çocukları `Bireysel yetenekleri geliştirmek` etkinliğinde, Türk çocukları ise `Dini bilgi öğrenmek` etkinliğinde diğer ülkeye oranla daha çok ilgi göstermişlerdir. (2) Türkiye'de `Dersaneye gitmek` ve `Bireysel yetenekleri geliştir mek` etkinlikleri hariç her etkinlikte, anne-babanm eğitim ve gelir durumunun yükselmesine bağlı olarak çocukların yönlendirilmesinde azalma eğilimi görülmektedir. (3) Türkiye'de anne-babalann, Japon anne-babalanna oranla daha çok çocuklarıyla ilgilenmekte ve çocukların ise anne-babalara itaatkar olduğu, Japon çocuklarının Türk çocuklarına oranla daha az yönlendirildiği ve davranışlarında kararsız ve kendine güvensiz olduğu gözlemlenmektedir. IX ABSTRACT This research is aimed to focus on the evaluation of the recreation activities which are enhancing importance in today's world and to find out the problems concerning children's values in Turkey and Japan. The differences in both countries concerning the hypothesis that children's recreation activities are not only being determind by themselves but also thier family wish and way of thinking have been comparetively studied. In the current research the question-naire has been applied and comparison was carried out by the result analysis application. The question-naire was composed by nine main group of activities like `Playing Games` and `Watching Television` etc. and multiple-choiced questions were asked in the question-naire and the additional questions concerning the family orientation were added for every each main group of activities. Accordingly in Turkey the edicational level and ekonomic conditions of the family and their possible efect on the children's recreation activities have been studied and analysed. At the end of each questions children's way of thinking about recreation activities and their comments about their families has been asked as well. The results of current research which have been reached as follows; 1) In both countries except the activities like `Attending Preparatory Courses` `Developing Individual Ablities` and `Learning About Religion` percentage of results of all activities showed high ratio. While the children in Japan are favour in the activity of `Developing individual abilities`, the children in Turkey are much more interested in the `Learning Religion ` activity.2) In Turkey the increaseing level of educational and ekonomic conditions of family seem to cause the decreaseing the family orientation in all recreational activities except the activities `Attending preparatory courses` and `Developing individual abilities`. 3) In comparison with the family in Japan, the family in Turkey seem to have very close eye on their children and children seem to be very obedient to their family. However Japanese children seem to be less family oriented and show indecision and insecure in their behaviours.
Collections