İlköğretim hayat bilgisi dersi kitaplarının öğretim programının hedeflerine ve ders kitabı özelliklerine uygunluk bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM HAYAT BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRETİM PROGRAMININ HEDEFLERİNE VE DERS KİTABI ÖZELLİKLERİNE UYGUNLUK BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Çırpan, Fergül Yöksek Lisans, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı (Eğitim Programlan v© öğretim Programı) Tez Danışmanı : Prof. Dr. Tanju Gürkan Şubat 2004, 100 Sayfa Bu çalışmada ilköğretim okullarında okutulan Hayat Bilgisi ders kitaplarının öğretim programı hedeflerine ve ders kitabı özelliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini ilköğretim okullarında 2001-2002 öğretim yılı için Talim Terbiye Kurulu'nca kabul edilen 1..2..3. Sınıf Hayat Bilgisi ders kitapları oluşturmuştur. Araştırmanın ömekleminde bu kitap listesinden seçilmiş olan her sınıf için 5'er özel kitap ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından komisyonca hazırlanmış 1'er kitap olmak üzere toplam 18 kitap yer almıştır. 18 kitap, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Hayat Bilgisi Kitaplarının Ders Kitabı Özelliklerine Uygunluk Ölçeği ve Hayat Bilgisi Kitaplarının Öğretim Programının Hedeflerine Uygunluk ölçeği ile değerlendirilmeye alınmıştır. IVKitapların Hayat Bilgisi Kitaplarının Ders Kitabı özelliklerine ve öğretim programının hedeflerine uygunluğu yüzde değerleri ile belirlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının öğretim programlarının hedeflerine ve ders kitabı özelliklerine yeterince uygun olmadığını göstermiştir. SUMMARY TEXT BOOK EVALUATION OF PRIMARY EDUCATION LIFE SCIENCE TEXT BOOKS FROM THE VIEWPOINT OF APPROPRIATENESS TO THE AIMS OF THE CURRICULUM AND TEXT BOOK FEATURES Çırpan, Fergül Masters Degree in Educational Sciences (Program of Curriculum and Instruction) Supervisor: Prof. Dr. Tanju Gürkan February 2004, 100 Pages The aim of this study is to reveal if the features of the Primary Education Life Science text books are in harmony with the objectives of the curriculum of the course and the text book evaluation criteria. The 1st, 2nd and the 3rd grade life science course text books approved by The Board of Education and Discipline to be utilized in the education year of 2001-2002 at the primary schools form the population of the research which is in the survey design. As the sampling of the research, for each grade, 5 books from private publishers and 1 book written by a commission form Ministry of National Education were selected from the general book list and a total of 18 books were involved in the research. For the appropriateness of the Text Books, and for the Appropriateness to the objectives of the Curriculum, Life Science Text Book Evaluation Scale were implemented to the VIsamples by the researcher. The appropriateness of the Life Science course text books was expressed in terms of percentages. The findings of the research have indicated that the Life Science Course Text Books were not sufficiently appropriate to the objectives of the curriculum of the course and the text book evaluation criteria. vu
Collections