Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ve diğer kabul ölçülerinin yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ GİRİŞ SINAVI VE DİĞER KABUL ÖLÇÜLERİNİN YORDAMA GEÇERLİĞİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA Tokat, Emrah Yüksek Lisans, Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı Tez Danışmanı: Nükhet Çıkrıkçı Demirtaşlı Nisan, 2004, 39 sayfa Bu araştırma, öğrencilerin yüksek lisans akademik başarı not ortalamalarını yordamada, yüksek lisans programlarına öğrenci alınırken temel ölçü olarak kullanılan Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınav sonucu, mülakat puanı, lisans diploma notu ve bunlara dayalı bileşik değerlendirme sonucunun anlamlı düzeyde katkılarının bulunup bulunmadığını saptamak amacı ile yapılmıştır. Araştırma, 1999-2003 dönemi içinde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına kayıt yaptıran ve kayıtlı olduğu programda en az bir yılını tamamlayarak alması gereken derslerin en az 2/3'ünü tamamlamış 251 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada ele alınan ilişkiler tezli, tezsiz ve tüm grup olmak üzere üç grupta incelenmiştir. Öğrencilerin LES puanları, mülakat puanları, lisans diploma notları ve bunlara dayalı bileşik değerlendirme sonuçları ile yüksek lisans akademik başarı not ortalamaları arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Tekniği ile hesaplanmıştır. LES puan türleri, mülakat puanı ve lisans diploma notunun yüksek lisans akademik başarı not ortalamalarını yordama gücü Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi kullanılarak incelenmiştir. Analizler sonucunda aşağıdaki temel bulgulara ulaşılmıştır; 1 ) Yüksek lisans akademik başarı not ortalamaları ile; a) LES puan türleri arasında her üç grup içinde anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. nıb) Mülakat puanları arasında tüm ve tezli grup için düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunurken, tezsiz grup için anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. c) Lisans diploma notları arasında tezli grup için düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunurken tüm ve tezsiz grup için anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. d) Bileşik değerlendirme sonuçları ile yine her üç grupta da düşük düzeyde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. 2. Tüm grup için, LES-EA ve mülakat puanı değişkenlerinin birlikte yüksek lisans akademik başarı not ortalamalarının % 7'sini; tezli grup için ise mülakat puanı değişkeninin yüksek lisans akademik başarı not ortalamalarının % 8'ini açıklayabildiği bulunmuştur. Benzer çalışmaların yapılmasına ilişkin öneriler getirilmiş ve elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılarak yorumlanmıştır. IV SUMMARY A RESEARCH RELATING TO THE PREDICTIVE VALIDITY OF POSTGRADUATE EDUCATION ENTRANCE EXAMINATION AND OTHER ASSENT MEASURES Tokat, Emrah This research has been made to determine whether there is a significant contribution of Postgraduate Education Entrance Examination (LES) score, interview score, undergraduate grade point avarage compound assesment score relating to these variables predicting graduate grade point averages (GGPA) or not. This research has been conducted on 251 students who had enrolled graduate programs with thesis and without thesis, completed the first year of graduate education and took at least 2/3 of lessons in the semesters of 1999-2003 in Ankara University Enstitute of Educational Sciences. The considered relationships in this research have been investigated in three groups as whole, with thesis and without thesis. The relationships between LES scores, interview scores, undergraduate grade point avarage, compound assesment scores relating to these variables and graduate grade point avarage have been calculated by Pearson Product Moment Correlation coefficiend. The predictive power of LES score kinds, interview score and undergraduate graduation point on graduate grade point avarage (GGPA) have been determined by using Stepwise Multiple Regression Analysis. At the end of these analyses, the basic findings have been reached: as below mentioned. 1 ) With graduate grade point avarage (GGPA); a) No significant relationship is found between LES score and GGPA in all of the three groups. b) While a significant relationship at lower level is found between interview scores and GGPA for whole and with thesis groups, no significant relationship is found for without thesis group. Vc) While a significant relationship at lower level is found for with thesis group, no significant relationship is found between undergraduate graduation points and GGPA for whole and without thesis groups,. d) Significant relationships at lower level are found between compound assesment scores and GGPA all of the three groups. 2) For whole group, LES-EA and interview score variables together can explain seven percent (7%) of GGPA. For with thesis group, it is found that only interview score variable can explain eight percent (8%) of GGPA. Some recommendations have been brought concerning to make similar studies and the findings have been discussed with in light of literature. VI
Collections