Jandarma okullar komutanlığında ders denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Bu araştırmanın amacı, Jandarma Okullar Komutanlığında görevli öğretim elamanının ders denetlemesine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, ders denetiminin boyutları olan `ders içi etkinlikler`, `ders dışı etkinlikler`, `rehberlik ve mesleki yardım`, `denetleme sürecinde izlenen yöntemler` ve `denetleme sonundaki eylemlere` ilişkin öğretim elemanları ve denetleme personelinin görüşleri alınmıştır. Ayrıca, alman bu görüşler arasında `mezun olunan okul`, `eğitim düzeyi`, `görev` ve `rütbe` değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretim elamanının ve denetleme personelinin görüşlerini belirlemeye yönelik, değişken likert tipinde 34 sorudan meydana gelen bir Ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Jandarma Okullar Komutanlığı' na bağlı Jandarma Astsubay Meslek Yüksek Okulu ve Jandarma Okulu Öğretim Başkanlığı' nda görevli 163 öğretim elemanı ile Jandarma Genel Komutanlığı Denetleme Başkanlığı 'nda görevli 15 denetleme personelinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini tesadüf yöntemiyle seçilen 115 öğretim elamanı ve 12 denetleme personeli oluşturmaktadır. Bu araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır. /. Öğretim elemanının ders öncesi hazırlıklarına denetleme personeli tarafından ne derece dikkat edilmektedir? 2. Denetleme personeli öğretim elemanının tutum ve davranışları ile sınıfa halcim olma durumuna ne derece dikkat etmektedir? 3. Denetleme personeli öğretim elemanının araştırmacı olma ve çevre imkanlarından yararlanma durumuna ne derece dikkat etmektedir? 4. Denetleme personelinin öğretim elemanına rehberlik etme ve mesleki yardımda bulunma derecesi nedir?IV 5. Denetleme personeli ders denetimi esnasında nelere dikkat etmelidir? 6. Uygulamada olan ders denetim formu yeterli midir? Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar kısaca aşağıdaki şekilde özetlenebilir. Öğretim elemanlarının ders içi ve ders dışı etkinlikler boyutundaki tutum ve davranışlarının denetleme personeli tarafından yüksek düzeyde dikkat edildiği görülmüştür. Öğretim elemanları rehberlik ve mesleki yardım boyutunda; denetleme personelinin kendilerine yeterli rehberlik ve mesleki yardımda bulunmadıklarını ifade etmiştir. Bu bulgular denetleme personeli ile öğretim elemanı arasında hiyerarşiye bağlı iletişim sorunu olduğunu göstermektedir - Denetleme personelinin denetleme sonunda cezalandırma yetkisini daha fazla kullandığı görülmüştür. Öğretim elemanının motivasyonu artırma ve teşvik etmek açısından ödül mekanizmasının kullanılmasının etkili olacağı söylenebilir. ABSTRACT This stııdy aims to find out the opinions of the instructors at Gendarmerie Schools Command about cîass supervision and contribute to the development of the system by determining the instructors expectations from the supervisors along with the level of the realization of ûıese expectations. Survey method is used in this study. The instrument nsed to gather data in order to find out the opinions of the instructors and supervisors is of the Likert Scale consisting-of 34 questions. 163 subjects who work at Nou-Comnissioned Officer School and Academic Division in Gendarmerie Schools Command and Gendarmerie General Command Supervision Division participated in the study. The sampling was a random öne and 115 instructors and 12 supervisors participated in the study. This study aims to provide answers to the questions in the following: 1.How much attention was paid by the supervisors to the preparations of the instructors b efor e the classes? 2.How much attention was paid by the supervisors to the attitudes and behaviours of the instructors along with their classroom management? 3.How much attention was paid by the supervisors to the instructors' being inquisitive and using the facilities? 4.How much help was provided by the supervisors to the instructors in terms of counselling and professional help? 5.What should the supervispr pay attention to during class supervision? 6.Is the supervision checklist used adequate?VI The results obtained from the study are summarized as follows: It is observed that the attitudes and behaviours of the instructors along with their preparations before the classes were paid attention by the supervisor. The instructors used the library and facilities and consulted their colleagues while preparing for the classes beforehand. According to the results, the instructors didn't oppose the class supervision and on the contrary they helped the supervisor and they were observed to be enthusiastic about self-development and improving their academic deficiencies. Furthermore, it is seen that the instructors expected assistance from the supervisor in terms of counselling and professional help. It is also important to state that the supervisors mostly used punishment rather than praise during and at the end of the supervisions. It can be implied that praise is the most effective way in order to motivate and encourage tire instructors.
Collections