Stratejik yönetim açısından öğretmenlerin stratejik kararlara katılım düzeylerinin belirlenmesi (Ankara ili, müfredat laboratuar ilköğretim okulları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Müfredat Laboratuar İlköğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin, okul yönetimince alman stratejik kararlara katılım düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma için, Ankara ili merkez ilçelerinden random yöntemi ile belirlenen Müfredat Laboratuar İlköğretim Okulları hedeflenmiştir. Veriler araştırmacı tararından oluşturulan anket aracılığı ile toplanmış, `SPSS 10.0 MS for Windows` paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonrası elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin stratejik kararlara katılım düzeylerinde cinsiyete göre farklılaşma olmadığına; diğer taraftan okul kademesine göre sadece personel hizmetleri konusunda anlamlı farklılıklar olduğuna işaret etmektedir. Stratejik kararlara katılıma yaş açısından bakıldığında genç öğretmenlerin, kıdem açısından bakıldığında da en az kıdeme sahip öğretmenlerin algılarının diğerlerine oranla daha olumsuz olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmenler, direkt olarak akademik başarıyı hedefleyen stratejik kararlara ve kendilerini doğrudan etkileyecek stratejik kararlara daha fazla katlimi göstermektedirler. Genel olarak, maddiyatla ilgili yada mali kaynak gerektiren konularda alman stratejik kararlara katlimi düzeyi diğer karar türlerine oranla daha düşüktür. Dört bölüm olarak yapılandırılan araştırmanın ilk bölümünde problem, amaç, önem, sınırlılıklar ve tanımlar yer almıştır, ikinci bölümde, konu ile ilgili kavramsal çerçeve oluşturularak yurt içi ve yurt dışmda yapılan ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, yöntem, araştırmanın modeli, evren, örneklem, veri toplama araç ve teknikleri, anketin geçerlilik-güvenirlik çalışması, verilerin toplanması ve yorumlanması yer almaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise, araştırma sonrası ulaşılan sonuçlar ve sonuçlara ilişkin öneriler yer almıştır. ıı SUMMARY In this research is attendance level of Program Laboratory School teachers to strategic decisions taken by the school administration was examined. For the research, randomly chosen Program Laboratory Schools from Ankara were taken into account. The data was collected by means of a questionnaire prepared by the researcher and the collected data was analyzed by using `SPSS 10.0 MS for Windows` program. The results obtained after the analysis of data showed that there is no meaningful difference at the level of teacher's attendance level to strategic decisions in terms of gender. However, there is meaningful difference in staff service in terms of school range. When the attendance of strategic decisions is assessed in terms of age, the recognitions of young teachers are more negative than the others. When the attendance of strategic decisions is evaluated in terms of rank, the attendance of strategic decisions by the teachers having the lowest rank is more negative than the others. Teachers show more attendance to the strategic decisions aiming at academic success and the decisions affecting directly teachers. In general, the attendance level of strategic decision taken about matters needing money is lower than the others. The research is composed of four chapters. The first chapter deals with aim, importance, definitions, and limitations. In the second chapter, the conceptual outline of the study is explained and the related researches carried out at home and abroad were mentioned. The third chapter consists of method, of the research, sampling, data collection techniques and the validity and reliability of the questionnaire. In the last chapter, the results of the research and recommendations are presented. m
Collections