Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kora Anasanat dalına alınan öğrencilerin hazırbuluşluk düzeylerinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ankara üniversitesi konservatuvarı koro anasanat dalına alınan öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin saptanmasi Demirova, Güler Yüksek Lisans.Güzel Sanatlar Eğitimi Programı Tez Danışmanı:Doç.Dr.Ayşe Çakır İlhan Haziran 2004, 83 sayfa Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Koro Anasanat Dalına Alınan Öğrencilerin Hazirbulunuşluk düzeylerinin saptanmasıdır. Araştırmanın evrenini Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarının Koro Anasanat Dalı 2003-2004 Öğretim Yılı Giriş Yetenek sınavına katılan tüm öğrenciler, örneklemini ise sınavda başarılı olan öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem grubuna araştırmacı tarafından anket uygulanmıştır, kurumda görev yapan öğretim üyeleri ile görüşmeler yapılmıştır, giriş yetenek sınavları yönergeleri incelenmiştir. Araştırma verilerine göre elde edilen bulgulardan öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin istenilen yeterlikte olmadığı saptanmıştır. Yapılan giriş yetenek sınavlarının da yukarıdaki öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine ilişkin saptamayı desteklediği görülmüştür. Sonuçta araştırma bulguları ışığında Konservatuvarda hazırlık bölümü açılması, giriş sınavı sırasında öğrencilere müzik dinletilmesi, öğrenciler ile kısa görüşmeler yapılması, sınavlarda asıl ve yardımcı ders öğretim elemanlarının bulunması, çalgı çalan öğrencilere (varsa) bu becerilerini gösterme imkanı verilmesi gibi çözüm önerileri sunulmuştur. vı ABSTRACT THE READINESS LEVEL OF CONSERVATORY STUDENTS WHO ARE ENTERING THE CHOIR PROGRAM IN ANKARA UNIVERSITY Demirova, Güler Master, Fine Arts Education Program Advisor: Dr. Ayşe Çakır İlhan, Associate Professor June 2004, 83 pages The purpose of this study was to determine the readiness level of conservatory students who are entering the choir program in Ankara University. The students, who participated in the entrance exam for the academic year of 2003- 2004, formed the population of this study, and the students, who were successfully completed this entrance exam, were chosen as the sample of the study. Questionnaire were given to the sample group, interviews were conducted with instructors, who were working at the conservatory of Ankara University, and the entrance exam procedures were investigated by the researcher. Findings imply that the readiness levels of the students, who pass the conservatory's entrance exam, are not sufficient. Furthermore, the results show that the entrance exams are not adequate to determine the students readiness level. As a result, some suggestions, such as, there should be a preparation class at the conservatory, students should be listening music during their entrance exam, short discussions should be held with students, major and minor class instructors should be in the exam, students, who play an instrument (if there are any), should be given a chance to perform their instrument in the exam, etc. were made. vu
Collections