Polis akademisinde görev yapan öğretim elemanlarının eğitim araçlarını kullanmaya yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET POLİS AKADEMİSİ'NDE GÖREV YAPAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ EĞİTİM ARAÇLARINI KULLANMAYA YÖNELİK İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ SEMERCİ, Mustafa Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Programları ve öğretim (Eğitim Teknolojisi Programı) Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafize KESER Mart 2004, 185 Sayfa Bu araştırmanın amacı, Polis Akademisi'nde görev yapan meslek dersleri öğretim elemanlarının, eğitim araç-gereçlerinden yararlanma durumları ile eğitim araç-gereçleriyle ilgili hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2002-2003 eğitim-öğretim döneminde Polis Akademisi'nde; meslek derslerine giren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının tamamına ulaşılması hedeflendiğinden, araştırmanın evreninden ayrıca ömeklem alınmasına gerek duyulmamıştır. Alandaki kuramsal verilere ulaşmak için öncelikle literatür taraması yapılmış ve böylece araştırma kuramsal olarak temellendirilmiştir. Elde edilen bulgular ve uzman görüşleri doğrultusunda anket hazırlanmıştır. Ankette bulunan, eğitim araç-gereçlerinden yararlanma durumu, eğitim araç-gereçlerinin kullanılmasına ilişkin hizmet içi eğitim ihtiyacı duyulan konular, kullanımı konusunda hizmet içi eğitim ihtiyacı duyulan eğitim araç-gereçleri ve eğitim araç-gereçlerinin daha etkili kullanımına yönelik olarak öğretim elemanlarının önerilerini belirlemek için dörtlü likert tipi ölçek hazırlanmıştır. IVÇalışma evrenini oluşturan 60 öğretim elemanına anket uygulanmış ve 54'ü cevaplandırılmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak, meslek dersleri öğretim elemanlarının eğitim araçlarıyla ilgili eğitim ihtiyaçları tespit edilmiştir. Anket yoluyla toplanan veriler SPSS Windows 10,0 paket programında, frekans (f), yüzde (%) ve kay kare (X2) teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Toplanan verilerin analizi sonucu şu bulgulara ulaşılmıştır: Polis Akademisi'nde görev yapan meslek dersleri öğretim elemanlarının: % 7,4'ü kadın, % 92,6'sı erkektir. Öğrenim durumları, lisansüstü eğitim alan % 64,8, lisans eğitimi alan % 35,2'dir. Eğitim kurumlarında 6 yıl ve üzerinde çalışan öğretim elemanlarının oranı ise % 70,4 olarak belirlenmiştir, öğretim elemanlarının yarıdan fazlasını oluşturan % 64,8'inin öğreticilik meslek bilgisi eğitimi aldığı, % 35,2'sinin öğreticilik meslek bilgisi eğitimi almadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Eğitim araç-gereçlerinin kullanımı ile ilgili eğitim etkinliğine katılanların oranı % 44,4, katılmayanların oranı ise % 55,6 olarak belirlenmiştir. Polis Akademisinde görev yapan meslek dersleri öğretim elemanları; en fazla yazı tahtasını, en az etkileşimli videoyu kullanmaktadır. Öğretim elemanları eğitim araç-gereçlerini kullanmama nedeni olarak ilk sırada dersin içeriğinin araç-gereçlere uygun ve gerekli olmamasını göstermişlerdir. Öğretim elemanlarının eğitim araç-gereçleri ile ilgili hizmet içi eğitim ihtiyacı duydukları konuların başında, öğretim amaçlarına uygun eğitim materyali hazırlama (power point, transparant, slayt vb.) gelmektedir. En az eğitim ihtiyacını ise, öğrenme-öğretme sürecinde konu ve amaçlara uygun araç-gereç seçebilme konusunda duymaktadırlar. Öğretim elemanları, en çok data-show, bilgisayar, tepegöz ve tepegöz saydamları, slaytlar ve slayt projektörü ve grafiklerin kullanımı konusunda hizmet içi eğitim ihtiyacı duymaktadırlar. En az eğitim ihtiyacı duydukları araç-gereçler ise teyp ve teyp kaseti, fotoğraf makinesi ve televizyondur. V ABSTRACT DETERMINATION OF THE POLICE ACADEMY INSTRUCTORS' NEEDS REGARDING USE OF TRAINING MATERIALS SEMERCİ, Mustafa Master Thesis Curriculum & Instruction (Education Technology Program) Thesis Advisor: Assoc. Prof. Hafize KESER March, 2004, 185 Pages The purpose of this study is to determine how the professional course instructors at the Police Academy use training materials and to identify in- service training needs of them regarding training materials. The population of this study is the professional course instructors, having taught at the Police Academy in the academic year 2002-2003. It is not needed to use samples from the population because it is aimed to reach entire population. A literature review, first of all, has been made in order to obtain theoretical data in the field. Thus, the study has been theoretically supported. A questionnairre has been prepared in compliance with the data obtained and the experts' opinions. In order to determine how the training materials are used, the in- service tranings needed regarding the use of training materials, the traning materials on which in-service training needed, and the recommendations of the instructors over the effective use of training materials a Likert scale, with a 1-to-4 rating scale, has been prepared. VIA questionnairre has been handed out to the 60 instructors to be filled, and 54 of the instructors answered it. The professional course instructors' needs regarding training materials, at the Police Academy, have been determined through the analysis of the data obtained. The data, obtained through the questionnairre, has been analyzed in the SPSS Windows 10,0 software, by using frequencies (f), percentage (%), and k square (X2). As a result of the analysis of the data obtained the following findings have been concluded: 92,6% of the professional course instructors at the Police Academy are men, while only 7,4% are women. 64.8% of the instructors have a graduate degree, while the other 35,2% have an undergraduate degree. 70,4% of the instructors have been working at the traning facilities for 6 years or more. 64,8% of the instructors, more than a half, have taken training formation course, while 35,2% have not. 44,4% of the instructors have attended a course regarding use of training materials, while 55,6% have not. The mostly used, by instructors, training material is white board, while the least used one is interactive video player. That the curricula of the course is not suitable and necessary for using training materials is mentioned by the instructors as the main reason not to use them. The most needed, by the instructors, in-service training regarding training materials is the trainings on preparing traning materials (i.e. powerpoint etc.) in compliance with the goal of training. The least needed training topic is choosing the proper training materials in compliance with the topics and goals of the teaching-learning process. The instructors mostly need in-service trainings on the use of projector, computer, over head projector, filmslides, slide projector, and graphics. The least needed, by the instructors, in-service trainings are on the use of tape recorder, cassette, camera, and TV. VII
Collections