İlköğretiminde öğretmen öğrenci ve velilerin dosya oluşturma (potfolyo) uygulamaları hakkındaki görüşleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dünyada ve Türkiye'de eğitim alanında yeni yeni kullanılmaya başlayan Portfolyo uygulamalarını tanıtan bu çalışmada, öğretmen, öğrenci ve velilerin ilköğretim 4. sınıf Fen Bilgisi dersinde gerçekleştirilen porfolyo uygulamaları hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Bilkent İhsan Doğramacı Vakfı İlköğretim okulu 4. sınıf Fen Bilgisi dersinde bir dönem boyunca portfolyo uygulaması gerçekleştirilmiştir. Uygulama süreci boyunca öğretmene, öğrencilere ve öğrencilerin velilerine açık uçlu sorulardan oluşan portfolyo bilgi formları verilmiş ve bu formları doldurmaları istenmiştir. Daha sonra öğretmenin, öğrencilerin ve velilerin portfolyo bilgi formlarındaki sorulara verdikleri yanıtlar incelenmiş ve araştırma problemine ve alt problemlerine yanıt aranmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada toplanan veriler arasındaki ortak ifadeler belirlenip, o ifadeler doğrultusunda betimsel bir analiz çalışması yapılmıştır. Toplanan verilerin analizi ve yorumlanması sonucunda Bilkent İhsan Doğramacı Vakfı İlköğretim okulu 4. sınıf Fen Bilgisi dersinde yapılan portfolyo uygulamasının öğrencilerin erişi düzeyini artırdığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışma beş bölümden oluşmuşmaktadır. Birinci bölümde konuyla ilgili kaynak taraması, araştırma problemi, araştırmanın önemi yer almaktadır. Bu bölüm portfolyo değerlendirme sistemiyle ilgili kaynak taramasını sunarken tezin kuramsal çerçevesini de vermektedir. ikinci bölümde araştırma modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları ve verilerin analiz yöntemi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölüm öğretmen, öğrenci ve öğrencilerin velilerinden açık uçlu sorulardan oluşan portfolyo bilgi formları ile toplanan verilerin analizi ve yorumlanmasını içermektedir.Bu çalışmanın dördüncü bölümünde çalışmanın sonucu ve ileride benzer bir çalışma yapmayı düşünen araştırmacılar için öneriler bulunmaktadır. Çalışmanın beşinci (Ek) bölümünde ise uygulama sırasında kullanılan formlar, değerlendirme anahtarları ve öğrencilerin ve velilerin formlara verdikleri cevap örnekleri bulunmaktadır. n ABSTRACT This study, which introduces portfolio system, aims to define students', teachers' and parents' opinion on portfolio assessment application. For this aim, portfolio application study was conducted in a 4th grade science lesson at İhsan Doğramacı Vakfı Bilkent Primary school during a term. During the application the teacher, students and parents were asked to fill the portfolio information forms which constitute open-ended questions. Then the answers in the forms given by the teacher, students and parents were examined in order to find answers to research problem and sub-problems. In this study qualitative research method was used. Similar phrases were identified and defined in the data collected via portfolio information forms. Using those data descriptive analysis was attempted to be done. After the analysis and interpretation of the collected data, it is found out that the portfolio application done in 4th grade science lesson at İhsan Doğramacı Vakfı Bilkent Primary school increased students achievement level. This study has five chapters. The first chapter presents the literature review of the thesis, research problem and the importance of the study. This chapter which mainly focuses on the topics of alternative assessment system in general and portfolio assessment system in particular provides theoretical background of the study. The second chapter focuses on the research model, samples, data collection instruments and data analysis model. Chapter three deals with the analysis and the interpretation of data collected from the teacher, the students and the students' parents via portfolio forms. mChapter four includes the result of the study and some suggestions for other researchers who aim to study on similar subjects. The fifth chapter (Appendix) presents the forms, rubrics, which were used during the portfolio applications and some examples of answers given by the students and their parents for these forms. IV
Collections