İngilizce dil bilgisi öğretiminde türetimci öğrenme etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE TÜRETİMCI öğrenme ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Erol, Nilüfer Yüksek Lisans, Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Deniz Deryakulu Ocak, 2005, 66 sayfa. Bu araştırmada; ingilizce dilbilgisi öğretiminde türetimci öğrenme etkinliklerinin kullanılması ile geleneksel dilbilgisi öğretim etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi ve türetimci etkinlik ile başarı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı birinci yarı yılında Ziya Gökalp İlköğretim Okulu'nda iki 7. sınıf üzerinde yürütülmüştür. Sınıflardan biri yansız olarak deney grubuna atanırken, diğer sınıf kontrol grubu olarak kalmıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretmen merkezli öğretim yapılmış, deney grubunda ise araştırma için tasarlanan türetimci öğrenme etkinlikleri kullanılmıştır. Denemede öğrencilerin 6. sınıfta öğrenmiş oldukları zaman kipleriyle yeni öğrendikleri geçmiş zaman kipini karşılaştırmalarını sağlamayı amaçlayan türetimci öğrenme etkinliklerini içeren üç materyal kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin kayıtları, araştırmacı tarafından geliştirilen türetimci öğrenme materyalleri ve geçerliği ve güvenirliği saptanmış bir ingilizce dilbilgisi başarı testinden yararlanılmıştır. Öğretimi yapılan dilbilgisi konusuna yönelik davranışları yoklayan bu ölçme aracı deney ve kontrol gruplarına uygulama başlamadan önce öntest olarak uygulamadan sonra ise sontest olarak verilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, Mann-Whitney U testi ve regresyon analizi kullanılmış, anlamlılık düzeyi olarak.05 temel alınmıştır. Araştırma sonuçları, türetimci etkinliklerin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin başarılarının, geleneksel öğretimin yapıldığı sınıftaki öğrencilerin başarılarından anlamlı düzeyde yüksek olduğunu, ayrıca deney grubu içinde daha çok türetim yapan öğrencilerin başarılarının daha az türetim yapan öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu göstermiştir. vı ABSTRACT THE EFFECT OF GENERATIVE LEARNING ACTIVITIES ON STUDENTS' PERFORMANCE IN TEACHING OF ENGLISH GRAMMAR Erol, Nilüfer Masters of Arts, Thesis Advisor: Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu January, 2005, 66 pages. In this research; the effect of generative learning activities versus traditional teaching of English grammar on students' performance and the relation between generative activity and students' performance were examined. The subjects involved in this study were two 7th classes in Ziya Gökalp Primary School during the educational year of 2004-2005. One class was randomly assigned as an experimental group and the other class was assigned as a control group. While traditional teacher centered teaching was held in the control group, generative activities designed for this research were used in the experiment group. In the experiment, three materials, aimed to provide a comparision between the tenses learned in the sixth class and the Simple Past tense that is being learned with generative learning activities, were used. In order to collect the related data, school records, generative learning materials and a test related to the grammar point which was studied, developed by the researcher were made use of. The test was given to both groups as a pre-test and a post test, before and after the experiments respectively. In the data analysis Mann-Whitney U test and regression analysis were used and the level of significance choosen was.05. The research results showed that the experiment group used generative learning activities scored more than the control group studying via traditional method, and besides in the experiment group the students with more generations scored highly, that is proved to be significant. VII
Collections