Bazı Avrupa Birliği ülkeleri (Almanya, Avusturya, İtalya, Finlandiya) ve Türkiye`deki İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bazı Avrupa Birliği Ülkeleri (Almanya, Avusturya, İtalya ve Finlandiya) ve Türkiye'deki İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması Özlem Mermut Yüksek Lisans Tezi Eğitim Programları ve Öğretimi April 2005, 228 Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim araştırmalarından, ağırlıklı olarak yatay yaklaşım kullanılmış ve araştırmanın amacına ulaşılması için, Türkiye ve Almanya, Avusturya, İtalya ve Finlandiya'da İngilizce öğretmeni yetiştiren kurumların programları, ders içerikleri, öğretim süreleri ve programa kayıt koşulları karşılaştırılmış ve Türkiye için bir İngilizce öğretmeni yetiştirme modeli sunulmuştur. Araştırmada, doküman ve literatür tarama modeli kullanılmış, üniversitelerin, eğitim bakanlıklarının ve eğitim ağlarının elektronik sayfalarından yararlanılmış, ve ders programları, ilgili yasalar, mevzuatlar ve konu ile ilgili ulaşılabilen makalelerden faydalanılmıştır.Bu araştırma, Almanya, Avusturya, İtalya, Finlandiya'da örnek olarak seçilen üniversitelerin Yabancı dil öğretmeni yetiştirmeden sorumlu bölümleri ile Türkiye'deki Yüksek Öğretim Kurumunun örnek olarak sunduğu İngilizce öğretmenliği programları ve Açık Öğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı ile sınırlıdır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye için önerilen İngilizce öğretmeni yetiştirme programı, Bolonya Deklarasyonu ile belirlenen iki aşamalı sisteme uygundur. Önerilen modelin İngilizce öğretmeni yetiştirmede Avrupa Boyutu'nu kapsamasına özen gösterilmiştir ve İngilizce öğretmenlerinin ikinci bir branşta da ders verebilecek şekilde yetiştirilmesini ön görülmüştür. vı ABSTRACT A Comparison of English Language Teacher Education Programmes in Some European Union Countries (Germany, Austria, Italy, Finland) and Turkey Özlem Mermut M.A. Thesis Department of Curriculum Development and Instruction April 2005, 228 Supervisor: Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek In this study, the programmes of English Language Teacher Education Institutions, the course contents, duration of the language teacher education and admission criteria in Germany, Austria, Italy, Finland and Turkey were compared, using mainly the horizontal approach, and an English Language Teacher Education Programme Model has been suggested for Turkey. The websites of universities, education ministries and educational networks were investigated and course programmes, related laws and as well as articles accessed were made use of through documentary and literary survey method in completing the study. The study is limited to the programmes of certain universites responsible for providing English Language Teacher Education in viiGermany, Austria, Italy and Finland, and, in Turkey, to the sample model created by the Higher Education Council for English Language Teacher Education and the one offered by the Open Faculty of Anadolu University. The English Language Teacher Education Model suggested for Turkey is drawn up from the results of the study and is in accordance with the two-tier system defined by the Bologna Declaration. The Model, in addition to including a second teaching subject, emphasizes the European Dimension in language teacher education. VIII
Collections