WEB destekli ders yönetimi bilgi sisteminin öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları, kaygıları ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET WEB DESTEKLİ DERS YÖNETİMİ BİLGİ SİSTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYARA VE İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI, KAYGILARI VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ Yazar : Gülcan Büdüş Tezin Niteliği : Yüksek Lisans Anabîlim Dalı : Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı (Eğitim Teknolojisi) Danışman : Doç. Dr. Hafize Keser Bu araştırma, internet ortamında web destekli ders yönetimi bilgi sisteminin öğrencilerin bilgisayara ve internet kullanımına yönelik tutumları, kaygıları ve bir dersteki akademik başarıları üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmada, hazırlanan bir web sitesi araştırmanın deney grubu denekleri tarafından kullanılmıştır. Bu amaçla web ortamında ders öğretmeni dersiyle ilgili olarak makalelerini, yayınlarını, ders planını, ders içinde anlattığı konu anlatımlarını, sınav sorularını eklemiştir. Öğrenciler ise öğretim elemanı tarafından siteye eklenen yayınları, makaleleri, konu anlatımlarını, sınav sorularına istedikleri yer ve zamanda ulaşarak kullanmışlardır. Ders öğretmeni ve öğrenciler duyurular ve mesajlar bölümünden birbirleriyle istedikleri zaman ve yerde iletişim kurmuşlardır. Ayrıca öğrenciler bu site aracılığıyla ödevlerini ders öğretmenine göndermişler, notlarını öğrenebilmişlerdir. Araştırma verileri bilgisayar kullanımına yönelik tutum ölçeği, internet kullanımına yönelik tutum ölçeği ve bilgisayar kullanımına yönelik kaygı ölçeği ile toplanmıştır. Nitel yapıdaki veriler oluşturulan görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma raporunda araştırma konusuyla ilgili olan yüksek lisans ve doktora tezlerine ve ilgili öğrenme-öğretme kuramlarına yer verilmiştir. vAraştırma bulguları araştırmanın amaçları doğrultusunda ele alınarak tablolar halinde açıklanarak yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, uygulanan web destekli ders yönetimi bilgi sisteminin öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarında ve dersteki başarıları yönünden anlamlı bir farklılığa yol açmadığını göstermiştir. Ancak web destekli ders yönetimi bilgi sistemini kullanan öğrencilerde bilgisayar kullanımına yönelik kaygılarında düşüş olduğu gözlenirken kullanmayan öğrencilerin bilgisayar kullanımına yönelik kaygılarında artış olduğu gözlenmiştir. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara dayalı olarak geliştirilen önerilere yer verilmiştir. Ayrıca araştırma raporunun sonunda ekler yer almaktadır. VI ABSTRACT THE EFFECT OF WEB BASED CLASS MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM ON STUDENTS' ATTITUDES, ANXIETY ANDACADEMIC ACHIEVEMENT TOWARDS USING COMPUTER AND INTERNET Author : Gülcan Büdüş Type of Thesis : Yüksek Lisans Main Branch : Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı (Eğitim Teknolojisi) Adviser : Doç. Dr. Hafize Keser The purpose of this study is to investigate the effect of web based class management information system on students' attitudes anxiety their academic achievement towards using computer and Internet. This is an experimental study. At this study the prepared web site is used by the experimental group. In the light of this purpose, the instructor added his articles, publications, lesson plans, explanation of the subject and exam questions regarding the lesson to the website. Students are able to reach and use publications, articles, explanation of the subject and exam questions, which were added by the instructor, whenever and wherever they want. Students and instructors are able to communicate with each other by using the announcements and messages sections wherever and whenever they want. Also students are able to send their homework to the instructor and learn their notes. The data of the study are collected by the following instruments: attitudes scale towards usage of computer, attitudes scale towards usage of Internet and anxiety scale on usage of computer. The qualitative data are collected by interview forms. The studies of master thesis and doctorate dissertation related with the study subject and concerned learning-teaching theories was taken part in the research report. VIIIn line with the study, The results of the study are given and interpreted by the tables. The results of the study showed that web based class management information system hasn't led to significant difference on attitudes towards using computer and Internet and their achievement in llessons. However, the results also showed that web based class management information system affects students' anxiety on using computer. A decrease on students' anxiety level on using computer is observed who used the web based class management information system. However an increase on the anxiety level of students who did not used the web based class management system is observed. Several suggestions are given based on the results of the study. Also appendixes are given at the end of the research report. VIII
Collections