Mekan kavramlarının gelişimine yönelik çokluortam materyalinin okulöncesi çocuklarının kavram kazanımı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MEKAN KAVRAMLARININ GELİŞİMİNE YÖNELİK ÇOKLUORTAM MATERYALİNİN OKULÖNCESİ ÇOCUKLARININ KAVRAM KAZANIMI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Kaya, Seçil Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Bölümü Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu Mart, 2005, 1 38 sayfa Bu çalışmada, geliştirilen çokluortam materyalinin kullanıldığı BDE uygulamasının, okulöncesi çocuklarının mekan kavramlarının kazanımları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Deneysel model çerçevesinde gerçekleştirilen araştırmada öntest - sontest deney ve kontrol gruplu desen benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2003 - 2004 öğretim yılı ikinci yarıyılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Özel Çağdaş İlköğretim Okulu ve Özel Gelişim Koleji'nde öğrenim gören okulöncesi dönem 6 yaş grubundaki 40 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubuna, araştırmacı tarafından hazırlanan öntest ve sontest yaprakları ile aile bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma ile ilgili elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS for Windows programı ile değerlendirilmiştir. İstatiksel değerlendirmede Ki Kare Testi ve Mc Nemar Testi kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, mekan kavramlarını BDE kapsamında çokluortam materyali aracılığıyla öğrenen öğrenciler ile geleneksel yöntem uygulanarak öğrenen öğrencilerin kavram kazanım düzeyleri arasında, çokluortam materyalini kullananlar lehine anlamlı bir farklılaşma olduğunu göstermektedir. VI SUMMARY THE EFFECT OF A MULTIMEDIA MATERIAL FOR CONCEPT DEVELOMENT ON THE PRESCHOOL CHILDREN'S ENVIRONMENTAL CONCEPT DEVELOPMENT Kaya, Seçil Master Degree, Educational Techonology Department Adviser: Assistant Professor Deniz Deryakulu January, 2005, 138 pages The effects of computer based education with multimedia on preschool children's environmental concept devlopment are investigated in this study. The pre-test finai-test experimental and control group model is accepted in this research, carried out in the frame of experimental study model. 40 preschool students at the age of 6 from Private Çağdaş Primary School and Private Gelişim College for 2003-2004 educational year's second term constitute the study group of this research. Pre-test and final test sheets and family data sheet are provided to the study group by the researcher. Data obtained from this research has been evaluated with SPSS For Windows computer programme. Ki Kare and Mc Nemar Tests are used for statistical evaluation. As a result of this research, it has been found out that there is a significant difference between students receiving computer based education by means of multimedia material and students receiving traditional education. Students receiving computer based education by means of multimedia material are more successful in enviromental concept development than students receiving traditional education. Vll
Collections