Etkili karar vermede hayal gücü ve sezginin rolü: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karar vermek, tarih boyunca sonuçlara ulaşmada titizlikle yaklaşılan bir konu olup yönetim faaliyetlerinin kalbinde yer almaktadır. Bunun için, karar verici kişilerin ileriyi görmek adına sezgilerini ve hayal güçlerini karar alırken kullanmaları kararın kalitesi ve devamlılığı açısından önem arz eden fonksiyonlardır. Bundan dolayı bu tez çalışmasının amacı otel işletmelerindeki orta ve üst düzey yöneticilerin karar verirken hayal gücü ve sezgi güçlerinin etkilerini bulmak ve incelemek olarak belirlenmiştir. Çalışma teorik ve uygulama olarak iki bölüme ayrılmış olup, teorik bölümde tezin değişkenleri ele alınarak literatür kısmı yazılmıştır. Uygulama kısmında ise önceden hazırlanan görüşme formu ile Balıkesir ilindeki on dokuz adet 4 ve 5 yıldızlı otel yöneticilerine yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak sorular yöneltilmiş ve veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel veriler olup bu verilerin analizi için bulgular kısmında temalandırılmış betimsel analiz ve içerik analizi uygulanarak sonuçlar ortaya çıkmıştır. Sonuçlar dahilinde otel yöneticilerinin karar vermede sezgileri hayal gücüne oranla daha çok kullanıldığı tespit edilmiş ve çeşitli öneriler sunulmuştur. Decision-making is a matter that is meticulously approaching the results throughout history, and it is at the heart of the management's activities. For this reason, it is important for decision-makers to use their intuition and imagination in decision-making in order to see the future in terms of the quality and continuity of the decision. Therefore, it was determined that the aim of this thesis was to find out the effects of imagination and intuition powers while examining the decisions of middle and senior managers in the hotel enterprises. The study is divided into two parts as theoretical and practical, and the literature section is written by considering the variables of the thesis in the theoretical department. In the application part, questionnaires were directed to the nineteen four and five star hotel managers in Balikesir province by using the semi-structured interview technique with the prepared interview form and taken the data. The obtained data are qualitative data and results are obtained by applying descriptive and content analysis in the findings to analyze these data. Within the results, it has been determined that the hotel managers use the intuitions rather than the imagination, and various suggestions are presented.
Collections