Stratejik liderlik ile inovasyon yönetimi arasındaki ilişki: Otomotiv bayileri üzerine nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşen dünya koşulları çerçevesinde uluslararası ticarette, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde giderek zorlaşan rekabet koşullarına ayak uydurabilme, rekabet gücünü artırma ve rekabet edebilirliği sürdürebilme açısından inovatif faaliyetler çözüm önerisi olarak sunulmaktadır. Bu noktada, örgütlerde üst düzey yöneticilere büyük sorumluluk ve görev düşmektedir. Değişime ve yeniliklere açık, öngörüleri kuvvetli, analitik düşünebilen, işletme vizyonu doğrultusunda geleceğe yön verebilmek adına stratejiler belirleyebilen öncü liderlere ihtiyaç olduğu aşikardır. Bu bağlamda, araştırmanın temel amacı, stratejik liderlik uygulamaları ile inovasyon yönetim süreci arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Yapılan araştırmalar stratejik liderlik uygulamaları ile inovasyon yönetimi arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermektedir. Stratejik liderlik uygulamaları ve inovasyon yönetim süreci rekabetin yoğun yaşandığı sektörlerden birisi olan otomotiv sektörü çerçevesinde incelenmiştir. Bu bağlamda kasti örnekleme yöntemi ile seçilen her biri kendi segmentinde (binek oto, ticari araç, yedek parça, yetkili servis, toplu taşımacılık vs.) lider olan 13 adet otomotiv bayisi araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler otomotiv bayilerinin üst düzey yöneticileri ile yapılan yüz yüze görüşmeler sonucu elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda otomotiv sektöründe inovasyon faaliyetlerinin ve stratejik liderlik unsurlarının uygulandığı tespit edilmiştir. Stratejik liderlik uygulamaları ile inovasyon yönetim süreci arasında olumlu bir ilişki olduğu kanıtlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Stratejik Liderlik, Stratejik Lider, İnovasyon, İnovasyon Yönetimi Süreci. In the context of globalizing world conditions, innovative activities are offered as a solution proposal in order to keep up with the difficult competition conditions in international trade, developed and developing countries, increasing competitiveness and maintaining competitiveness. At this point, a great responsibility and tasks fall to senior managers in organizations. It is clear that there is a need for pioneering leaders who are open to change and innovation, strong foreseeable, think analytically, and able to set strategies for the future in the direction of the business vision. In this context, the main aim of the research is to reveal the relationship between strategic leadership practices and innovation management process. Research findings show that there is a positive relationship between strategic leadership practices and innovation management. Strategic leadership practices and innovation management processes were examined within the automotive sector, where competition is most intense. In this context 13 automotive dealers, each are leader in their own segment (passenger car, commercial vehicle, spare parts, authorized service, public transportation, etc.), selected by deliberate sampling method. Qualitative research method was used in the research. The data were obtained by conducting face-to-face- semi-structured interviews. The obtained data were analyzed by qualitative analysis methods -content analysis and descriptive analysis.As a result of the research; in the automotive sector, innovation activities and strategic leadership elements were detected. It was proven that there is a positive relationship between strategic leadership practices and the innovation management process.Key Words: Strategic Leadership, Strategic Leader, Innovation, Innovation Management.
Collections