Öğrencilerin özel dersanelere gitme nedenleri ile özel dersanede aldıkları eğitime ilişkin görüşleri (Ankara ili Sincan ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, öğrencilerin özel dershanelere gitme nedenleri ile özeldershanede aldıkları eğitime ilişkin görüşleri belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evreniniAnkara'nın Sincan ilçesindeki 2004-2005 eğitim öğretim yılında üniversiteyehazırlanmak amacıyla dershaneye giden öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırmaya katılacak öğrencilerin belirlenmesinde küme örnekleme yöntemikullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin görüşlerini belirleyebilmek içinaraştırmacı tarafından geliştirilen beşli Likert tipinde hazırlanmış anketkullanılmıştır.Elde edilen veriler, bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS programındaanalizleri yapılmıştır. İki grubun görüşleri arasındaki farkın anlamlılığını testetmek için ilişkisiz örneklemler için t-testi; üç ve fazlası grubun görüşleriarasındaki fark normal dağılım çıkmadığından anlamlılığını test etmek için Ki-Kare testi uygulanmıştırAraştırmanın başlıca bulgularına göre, öğrencilerin gittikleridershanelerden memnun oldukları; üniversite sınavını kazanamamadurumunda ise yine dershaneye gideceklerini belirtmişlerdir. Özeldershanelere giden öğrenciler üniversite sınavını kazanmak için test tekniği vedershaneye gitmeyi zorunluluk olarak görmektedirler. Ayrıca özeldershanelerdeki rehberlik servislerinin kendilerine her türlü konuda yardımettiklerini belirterek, lisedeki eğitime göre, dershanelerde verilen eğitimin daha?etkili? olduğunu düşünmektedirler. This study intends to find out the views of the students, who arepreparing for university entrance exams, on the reasons of their attendance toprivate courses, as well as on the quality level of education they receive insuch courses.The research was organized as a survey type research. The subject ofthe study is been students attending private courses for university entranceexams in Sincan, during 2004-2005 education year. ?Sampling method? wasapplied to find students. To find out the views of the students a 5-Likertquestionnaire prepared by the researcher was used.The data was transferred to the computer and analyzed by SPPSprogram. T-test for unrelated samples was used to test the rationality of thedifference of opinions between the two groups, while chi-square test was usedto test the one between three or more groups.Basic findings of the research suggest that students are satisfied withthe private courses and even if they do not pass the exam they will attendthese courses again. Attendees of these courses see them as mandatoryinstruments to pass the exam and get acquainted with the test techniques.They tell that advisory services in private courses provide assistance on allissues and consider the quality of education higher then it is in high schools.
Collections