Üniversitelerin iş etiği algıları ve uygulamaları: Batı Karadeniz üniversiteler Birliği üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı; Batı Karadeniz Üniversiteler Birliği'ne üye olan üniversiteleri akademik örgüt dışında birer örgüt olarak ele alıp, iş etiği algılarını belirlemek üzerine yoğunlaşmak, bu alanda yapılan/yapılmayan çalışmaları, iş etiği ilke ve kodları tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini tam sayım yöntemiyle seçilen dokuz üniversite oluşturmaktadır. Veri seti olarak, üniversitelerin genel sekreter/genel sekreter yardımcıları ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler ve üniversitelerin resmi web sitelerinden elde edilen dokümanlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel analiz yöntemlerinden, içerik analizi ve doküman analizi kullanılmıştır. Görüşme verilerine içerik analizi, dokümanlardan oluşan verilere doküman analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular iki analiz yönteminde de ortak olarak kullanılan 'Etik algısı', 'İş etiği konusunda yapılan çalışmalar ve uygulamalar', 'İş etiği ilke ve kodlar' olmak üzere üç kategori altında yorumlanmış ve karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak; üniversitelerde iş etiği algısının yeterli düzeyde olmadığı, üniversitelerde etik algısının oturmamış olması sebebiyle etik uygulamalarında eksiklik ve hataların bulunduğu, etik ilke ve kodların üniversitelerin kurumsal kültürlerine uygun, özgün bir şekilde hazırlanmadığı belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Üniversitelerde Etik Algısı, İş Etiği, İçerik Analizi, Doküman Analizi The main purpose of this research is to examine the perceptions of business ethics of universities that are members of Western Black Sea Universities Union by considering them as 'organization', and to define activities, principles and codes were adopted or not adopted in the field. The sample of the research consists of nine universites, were selected by total population sampling method. The data of semi-structured interviews with secretary-generals/assistant secretary-generals of universities, and documents that were provided from official web sites of the universities, were used as dataset. Qualitative research methods of content analysis and document analysis were applied to the data. The interview data were analysed with content analysis, and the document data were analyzed with document analysis. The findings were interpreted and compared under three categories that were defined commonly for both analysis: 'Ethical perception', 'Activities and practices of universities on 'business ethics', 'The principles and codes of 'business ethics.' Consequently; it was defined that the level of perception of business ethics were not adequate in universities; as the ethical perception was not established adequately in universities, mistakes and deficiencies arose; and ethical principles and codes were not organized properly and uniquely for institutional culture.Keywords: Ethical Perception in Universities, Business Ethics, Content Analysis, Document Analysis.
Collections