Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, kaynaştırma ortamlarında bulunan 8-15 yaş grubuilköğretim öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin kendileri, sınıf öğretmenleri veana-babaları tarafından nasıl değerlendirildiği ve sınıf öğretmenleriyle ana-babalarınöğrencilere ders çalışma becerilerini kazandırma davranışlarını nasıldeğerlendirdiklerini, öğrencilere ilişkin bazı değişkenler açısından belirlemekamaçlanmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde, araştırmada kullanılacak ölçme araçlarıgeliştirilmiştir.Bu araçlar Ankara, Adana ve Kırıkkale'de bulunan toplam 16 ilköğretimokulundaki 588 öğrenciye, 555 ana-babaya ve 98 sınıf öğretmenine uygulanmış vebu veriler doğrultusunda ölçme araçları üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmalarıyürütülmüştür. Araştırmanın ikinci bölümünde, araştırmacı tarafından geliştirilen birbilgi formu ile ölçme araçları Ankara'da bulunan bir ilköğretim kaynaştırma okulundaki85 öğrenciye, onların ana-babalarına ve bu öğrencilerin 22 sınıf öğretmenineuygulanmıştır.Elde edilen veriler, öğrencilerin yaş, cinsiyet, kaynaştırma grubunda olma,akademik başarı ve evdeki ders çalışma koşulları değişkenleri açısındankarşılaştırılmıştır. Veriler ilişkisiz ölçümlerde t-testi ve Mann-Whitney U testi ileçözümlenmiştir.Bu araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin ders çalışma becerilerinin,öğrenci, ana-baba ve sınıf öğretmenleri tarafından, çeşitli değişkenlere göre farklıdeğerlendirildiklerini ve ana-babalar ile sınıf öğretmenlerinin öğrencilere ders çalışmabecerileri kazandırma davranışlarının yaş değişkeni dışında, diğer değişkenleraçısından bir farklılık göstermediğini göstermiştir. The purpose of this study was to identify student, parent and teacherperceptions of study skills of 8-15 year old students in mainstreaming as well asparent and teacher perceptions of their study skills supporting behaviors for thesestudents, according to certain variables. In the first phase of the study, fivemeasurement scales were developed to gather such data and these scales wereadministered to 588 students, 555 parents and 98 regular classroom teachers in 16primary schools sited in Ankara, Adana and Kırıkkale. The data were thoroughlyanalyzed for validity and reliability. In the second phase, the scales together with adescriptive data form, were administered to 85 students, their parents and 22 regularclassroom teachers in a primary mainstreaming school located in Ankara and datawere analyzed in relation to students? age, gender, special educational needs,academic achievement and study environment. T-test and Mann-Whitney U Testswere used for statistical analyses. According to the results, student, parent andteacher perceptions of students? study skills differed in relation to the variablesmentioned and parents and teachers did not differ in their study skills supportingbehaviors, with the exception of students? age factor.xii
Collections