Toplam kalite yönetimi felsefesi kapsamında; Devlet okullarındaki öğrencilerin gözünden liderin yönetim tarzının belirlenmesi üzerine bir araştırma: Düzce Yavuz Selim mtal
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları her geçen gün özel ve kamu sektöründe daha da önem kazanmaktadır. TKY uygulamalarının başarılı olabilmesinin temelinde kendi unsurlarından olan `lider` oldukça büyük öneme sahiptir. Araştırmada temel amaç devlet okullarında Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin ne derece uygulandığı ve öğrencilerin lider algısının tespit edilmesidir. Buradan çıkan sonuçlar neticesinde TKY ve liderlik ile ilgili eksikliklerin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce Yavuz Selim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada okulun 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerine anket uygulanarak öğrencilerin TKY felsefesi ve okul müdürünün hangi liderlik yaklaşımına daha yatkın yönetim tarzı benimsediğinin tespitine yönelik anket soruları hazırlanmış ve okuldaki TKY ile ilgili nelerin gözardı edildiği ve okul müdürünün liderlik yaklaşımlarını ne derece uyguladığının tespitine yönelik öğrencilerin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Tam sayım yöntemi uygulanarak yapılan araştırmada geçerli olan 468 anket formu elde edilmiş, anketlerden elde edilen veriler IBM SPSS STATISTIC 23 paket programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin sağlıklı ve tutarlı yorumlanabilmesi için normallik testi, betimleyici analiz, güvenirlik analizi, faktör analizi, açımlayıcı faktör analizi, kolerasyon analizi, regresyon analizi, T-Testi analizi, one-way anova analizi ve post hoc testi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin lider hakkındaki görüşleri, TKY feksefesinin okulda ne derece uygulandığı, öğrencilerin TKY ve liderlik yaklaşımları ile ilgili görüşleri, öğrencilerin yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenleri incelenerek TKY ve liderlik yaklaşımları ile ilgli görüş farklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın analiz sonuçlarından elde edilen verilerden araştırmaya katılan öğrencilerin yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenleri ile TKY ve Liderlik yaklaşımlarını algılamada aralarında herhangi bir farklılık olmadığı gözlemlenmiştir. TKY felsefesinin okul müdürü tarafından benimsendiği ve liderlik yaklaşımlarına uygun bir yönetim tarzı uyguladığı gözlemlenmiştir. Lider okulda, TKY felsefesine uygun bir imaj sergilemektedir.Anahtar Kelimeler: TKY Felsefesi, Lider, TKY Liderlik Yaklaşımları, Kamuda Lider Algısı Total Quality Management practices are becoming more and more important in private and public sector. The `leader olan, which is one of its own elements, is of great importance for the success of TQM practices. The main purpose of the research is to determine the extent to which Toplam Quality Management philosophy is applied in public schools and to determine the students' perception of leader. As a result of these results, it was aimed to identify deficiencies related to TQM and leadership.The population of the study consists of students of Düzce Yavuz Selim Vocational and Technical Anatolian High School. In the study, a questionnaire was applied to the 9th, 10th, 11th and 12th grade students of the school and questionnaire questions were prepared to determine the leadership approach which the school principal adopts more TQM philosophy and the school principal, and to determine what is ignored about the TQM in the school and how much the school principal applies the leadership approaches. The views of the students were tried to be determined.468 questionnaires were obtained by using the sampling method and the data obtained from the questionnaires were analyzed and interpreted in IBM SPSS STATISTIC 23 package program. Descriptive analysis, reliability analysis, factor analysis, exploratory factor analysis, correlation analysis, regression analysis, T-test analysis, one-way anova analysis and post hoc test were performed in order to interpret the data obtained from the research in a healthy and consistent manner.As a result of the research, it was aimed to examine the opinions of the students about the leader, the extent to which the TQM fexe was applied in the school, the students' opinions about TQM and leadership approaches, the age, gender and class variables of the students and the differences of opinion about TQM and leadership approaches.From the data obtained from the analysis results of the study, it was observed that there was no difference between the participants' perception of age, gender and class variables and TQM and Leadership approaches. It has been observed that TQM philosophy is adopted by the school principal and applies a management style appropriate to leadership approaches. In the leading school, TQM displays an image in accordance with its philosophy.Key Words: TQM Philosophy, Leader, TQM Leadership Approaches, Public Perception of Leaders
Collections