Konaklama işletmelerinde rekabet avantajı kaynaklarının incelenmesi: Bodrum örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Bodrum ilçesinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin rekabet içinde kullandıkları kaynakların belirlenmesi ve rekabette avantaj sağlayan kaynakların tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Bodrum ilçesinde faaliyet gösteren 18 adet 5 yıldızlı otel oluşturmaktadır. Araştırma verileri, otel yöneticilerinin 10 adet sorudan oluşan görüşme formuna verdiği cevaplar ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda konaklama işletmeleri arasında yoğun bir rekabetin yaşandığı, bu yoğun rekabet içinde işletmelerin temel hedeflerinin öncelikle rekabetteki konumlarını korumak olduğu belirlenmiştir. Rekabetteki konumlarını ve dolayısıyla da pazar paylarını korumak adına işletmelerin sadık müşteri kitlelerinin memnuniyetini en üst düzeyde tutmaya özen gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Konaklama işletmelerinin rekabet ederken önem verdikleri diğer konular genel olarak, işletmenin konumu, çalışanların kalitesi ve sürekliliği, fiyat-kalite dengesi ve tedarikçilerle iyi ilişkiler olarak sıralanabilir. Rekabette öne geçmek isteyen konaklama işletmelerinin bu konulara önem vermelerinin gerektiği sonucuna ulaşılmış ve gerekli öneriler sunulmuştur. This research was carried out in order to determine the sources used in competition by accommodation establishments operating in Bodrum district and to determine the sources that provide advantage in competition. Qualitative research method was used within the scope of the research and the data were obtained by semi-structured interview technique. The sample of the research consists of 18 5-star hotels operating in Bodrum district. The research data were obtained from the answers given by the hotel managers to the interview form consisting of 10 questions. Content analysis technique was used for data analysis.As a result of the research, it was determined that there was intense competition among accommodation establishments and in this intense competition, the main objectives of the establishments were primarily to maintain their position in competition. In order to maintain their competitive position and thus their market shares, it is concluded that the companies take care to keep the satisfaction of their loyal customers at the highest level. Other issues that accommodation companies attach importance to while competing are, in general, the position of the enterprise, the quality and continuity of the employees, the price-quality balance and good relations with the suppliers. It was concluded that accommodation establishments wishing to take the lead in competition should give importance to these issues and necessary suggestions were made.
Collections